۰

چگونه عمر شال و روسری خود را افزایش دهیم؟+روش شست و شو

بازدید 865

ماندگاری یک محصول یکی از مواردی هست که برای همه ما در هنگام خرید، مهم هست. خصوصا این که یه زمانی هزینه زیادی برای این محصول پرداخته باشیم. این روزها روسری و شال هم جزو این موارد هستند. همه خانم‌ها ترجیح می‌دهند که روسری و شالی را خریداری کنند که مدت زمان طولانی تری بتوانند از آن استفاده کنند.

بخش مهمی از این ماندگاری و حفظ کیفیت به جنس پارچه و نوع چاپ روسری بستگی دارد و بخشی نیز به نوع نگهداری، شستشو و … توسط ما. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به خرید شال و روسری اهمیت زیادی می‌دهید، تا پایان این مقاله با بانک روسری ایران همراه باشید.

روسری ابریشمی را چگونه بشوریم؟

الیاف و رنگ روسری‌های ابریشمی بسیار حساس هستند. به همین جهت باید در شستشوی این روسری ها دقت بیشتری به خرج دهید. به هیچ وجه آن‌ها را در ماشین لباسشویی نندازید. برای شستشوی روسری‌های ابریشمی خود لگنی از آب گرم درست کنید و پودر شست و شو را داخل آن حل کنید. سپس روسری را به آرامی و بدون چنگ زدن در آن شسته و آبکشی کنید. البته در موقع آبکشی نباید آب آن را بگیرید و به اصطلاح بچلانید چرا که با این کار به مرور زمان باعث کش آمدن الیاف ابریشمی می‌شوید و روسری‌تان حالت خود را از دست می‌دهد. بهتر است برای خشک کردن روسری ابریشمی، آن را بین دو وله خشک قرار دهید و بعد از گرفته شدن آب اضافه، روسری را در سطحی صاف پن کنید.

روسری‌ها را با چه آبی بشوریم؟

سعی کنید روسری‌های خود در جنس های مختلف(ابریشمی، ساتن، نخی یا پشمی) را با آب گرم بشوید و در شستشو از مواد شوینده ملایم و نرم‌کننده استفاده کنید. البته اگر لکه‌ای بر روی شال یا روسری شما افتاد، برای برطرف کردن آن از جوش شیرین استفاده کنید.

همچنین اگر می‌خواهید از خشک کن برای خشک کردن شال و روسری خود استفاده کنید، از دور کند خشک کن و در مدت زمان کم از آن استفاده کنید.

روسری‌ها را چگونه نگهداری کنیم؟

برای آن که روسری‌های شما کمتر چروک شوند، آن‌ها را از چوب لباسی آویزان کنید. برای این‌کار می‌توانید از چوب‌لباسی‌های چند پله که مخصوص آویزان کردن شال و روسری نیز هستند، استفاده کنید.

نحوه صحیح اتوکردن روسری

اگر پارچه روسری شما جنس حساسی دارد، از کمترین دمای اتو استفاده کنید و سعی کنید به صورت غیر مستقیم با سطح اتو در تماس باشد. به این منظور، کافی است پارچه‌ای را بر روی روسری خود قرار دهید تا هم الیاف پارچه آسیب نبیند و هم اثری از اتو بر روی آن باقی نماند.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری