نحوه اتو کشیدن روسری در خانه
بازدید 1012
Scarfbank 748 روز پیش
بدون دیدگاه

چگونگی اتو کشیدن شال و روسری

اتو کشیدن روسری و اتو کشیدن شال به شیوه درست و صحیح می‌تواند سبب ماندگارتر شدن و طولانی‌تر شدن عمر شال و روسری شما شود و به آن ظاهری جذاب‌تر و زیباتر ببخشد. به همین دلیل لازم است در زمان شستشو و اتو کشیدن شال و روسری حتما به برچسب و دستور العمل‌های ارائه شده روی روسری در مورد نحوه شستشو و اتو کشیدن توجه نمایید. اگر روسری شما این دستور العمل را ندارد و هیچ چیزی روی آن وجود ندارد. ابتدا گوشه ای از روسری را اتو کنید و بعد از آن به سراغ کل روسری بروید. برای کمتر کردن چین و چروک روسری می‌توانید از نرم کننده نیز استفاده کنید.

روش اتو کشیدن جنس های مختلف شال و روسری

برای اتو کشیدن شال و روسری لازم است به پارچه و جنس آن دقت کنید. شال و روسری‌های مختلف دارای پارچه‌های متنوعی هستند که هر کدام روش خاص خود را برای اتو کردن می‌طلبند.

"<yoastmark

پشمینه

نوعی الیاف است که با استفاده از پشم حیوانات ساخته می‌شود و ظاهری نرم و لطیف دارد. این جنس پارچه بعد از شستشو به هیچ وجه نباید چلانده شود. بهتر است شال و روسری‌های پشمینه را روی یک سطح صاف قرار دهید تا آب آن گرفته شود و به آرامی خشک گردد. شستشو و خشک کردن شال‌های پشمینه به این سبک باعث می‌شود نیاز به اتو کردن آنها، تقریبا از بین برود. اما اگر بعد از آن که شال و روسری پشمینه شما خشک شد، روی آن چروک دیدید، باید آن را به شکل برعکس اتو کنید. میزان دما و بخار را نیز روی کمتری مقدار بگذارید. سپس به آهستگی اتو را روی روسری بکشید و هیچ گاه روی یک نقطه اتو را ثابت نگه ندارید.

هیچ گاه شال و روسری پشمینه لک دار و کثیف را اتو نکنید زیرا اینکار به ماندگار شدن لکه روی شال و روسری می‌انجامد. بعد از آنکه روسری و یا شال پشمینه را اتو کردید تا بزنید و آن را آویزان نکنید زیرا کش می‌آید و فرم خود را از دست می‌دهد.

نخی

شال و روسری‌های نخی به طور معمول از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین جنس‌های پارچه در میان بانوان هستند. در زمان خرید روسری برای بانوان اولین انتخاب شال و روسری های نخی است زیرا می‌توان مدت زیادی از آنها استفاده نمود. شال و روسری‌های نخی بهتر است همان طور که مرطوب هستند، اتو شوند. اگر نیز شال و روسری نخی از قبل خشک شده اما چروک خیلی زیادی دارد، بهتر است ابتدا آن را کمی با آب مرطوب کنید و سپس آن را اتو کنید. برای اتو کردن چین و چروک‌های خیلی زیاد روی شال و روسری نخی می‌توانید از درجه های بالاتر بخار و دمای اتو استفاده کنید. اما اگر روسری و یا شال شما تمام نخ نیست، حتما درجه‌های پایین‌تر اتو را استفاده نمایید.

 

کتان یا لینن

روسری‌های کتان یا لنین همیشه به اتو کشی نیاز ندارند و برخی از مدل‌های آنها به نحوی طراحی گشته‌اند که ظاهری چروک داشته باشند. می‌توانید بعد از شستشوی این مدل‌ها، آنها را آویزان کنید تا به مدل اولیه خود خشک شوند. برای اتو کشیدن این جنس پارچه، از درجه‌های بالای اتو استفاده کنید و اتو کشی را از قسمت‌های ضخیم تر روسری آغاز نمایید. جهت پیشگیری از برق افتادن روی روسری یا شال نیز می‌توانید رنگ های تیره را در آخر اتو نمایید.

ابریشم

اتوکشی منظم شال و روسری‌های ابریشمی به پایداری براقیت آنها منجر می‌شود. برای این منظور ابتدا یک پارچه سفید بزرگ را روی صفحه میز اتو بگذارید و سپس روسری ابریشمی را روی آن قرار دهید. سپس دوباره روی روسری ابریشمی یک پارچه سفید تمیز پهن کنید. روسری یا شال ابریشمی را در حالتی که طرف مات آن به سمت اتو باشد، اتو بزنید. برای اتو کردن این جنس شال و روسری از درجه‌های پایین استفاده کنید و هیچ گاه اتو را روی یک نقطه به مدت طولانی نگذارید. در ضمن هیچ وقت پارچه های ابریشمی را به شکل خیس یا مرطوب اتو نکنید. اجازه بدهید ابتدا به شکل کامل خشک شوند و سپس آنها را اتو کنید.

اتو کردن جنس های مختلف روسری

نکات بیشتر در مورد اتو روسری در خانه

  • ابتدا روسری‌ها و شال‌ها را براساس جنس از هم تفکیک کنید و ابتدا اتوی پارچه‌های نازک و ابریشمی را آغاز نماید و سپس به سراغ اتوی پارچه‌های ضخیم‌تر بروید.
  • دمای اتو را هر چند دقیقه پایین بیاورید و اجازه بدهید اتو کمی خنک شود. اینکار از سوختن پارچه روسری پیشگیری می کند. البته قرار دادن اتو به شکل مستقیم روی پارچه و یا نگه داشتن طولانی مدت اتو روی پارچه نیز سبب سوختن آن می‌شود.
  • بهترین تنظیمات را روی اتو پیاده کنید تا مجبور نباشید هر لحظه دما یا بخار را بالا پایین ببرید. البته این کار کمی سخت است اما تنظیم دمای معمول و نرمال در اتو کشی می‌تواند فرآیند اتو کشی شال و روسری راتسریع کند.
  • بعد از مدتی استفاده، اتو دچار جرم می‌گردد که این موضوع عملکرد آن را دچار مشکل می‌سازد. بنابراین بهتر است پس از چند بار استفاده زیر اتو را تمیز کنید.

چگونه شال پلیسه را اتو کنیم؟

اتو کشیدن روسری تنها به جنس و نکات ذکر شده محدود نمی‌گردد. بلکه باید نحوه اتو کشیدن شال‌های ترندی مانند شال پلیسه که طرفداران زیادی نیز دارد را بدانید. شال پلیسه مرغوبیت و زیبایی زیادی دارد اما اگر نتوانید به درستی از آن مراقبت کنید به سرعت شکل و فرم خود را از دست می‌دهد. بنابراین نحوه اتو کشی شال پلیسه اهمیت زیادی دارد. اتو کشیدن شال پلیسه با دیگر شال و روسری‌ها متفاوت است. اگر این شال را شبیه به دیگر لباس‌ها اتو بزنید، پیلی های آن از بین می‌روند و یا فرم خود را از دست می‌دهد.

بهترین راه حل برای این نوع شال این است که آنها را به شکلی آویزان کنید تا نیازی به اتو زدن نداشته باشند. اما اگر این نوع شال را می‌خواهید اتو کنید، حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید.

میزان دمای اتو را با جنس شال تنظیم نمایید و برطبق برچسب شال درجه حرارت و دمای اتو را تنظیم کنید. اتو را به شکل مستقیم روی شال قرار ندهید و بهتر است از محافظ اتو استفاده کنید.

چین‌های شال را مرتب کنید و از بالا شروع به اتو زدن آن نمایید. می‌توانید پیلی‌ها را با سنجاق محکم کنید و شال را اتو بزنید. البته باید دقت کنید که اتو را روی سنجاق‌ها نگذارید و حتما از بالا به پایین شال را اتو کنید.

اینفوگرافی نحوه اتوکردن شال و روسری

نکاتی در مورد اتو کردن لباس در خانه

اتو کشیدن در خانه به مرور زمان سبب آسیب به ریزبافت‌های پارچه‍‌ها می‌شود. به همین دلیل لازم است در زمان اتو کشی نکاتی که در ذیل گفته می‌شود را مد نظر داشته باشید تا علاوه بر صاف و مرتب شدن لباس، بافت آن نیز سالم باقی بماند.

  1. همیشه نگاهتان به برچسب لباس باشد

همان طور که گفتیم اتو کشی و شستشوی روسری و دیگر لباس‌ها باید مطابق با دستور العمل درج شده روی برچسب راهنمای آن باشد. دما و حرارت مورد نظر برای اتو کشیدن روی برچسب درج می‌شود و حتی با برچسب متوجه می‌شوید کدام لباس‌ها را نباید اتو بکشید.

اتو روسری در خانه

  1. یک اسپری آب در دسترس داشته باشید

برخی از افراد برای اتو کردن لباس، بخشی از لباس را خیس می‌کنند. اینکار باعث می‌شود پارچه برای خشک شدن در زمان اتو کشی در دمای بالایی قرار بگیرد. به همین دلیل رنگ و یا بافت آن قسمت از پارچه دچار تغییراتی نسبت به بقیه قسمت ها می‌گردد. جهت پیشگیری از این مشکل از یک اسپری آب استفاده کنید و یا از اسپری اتو استفاده کنید تا آب در همه سطح پارچه پخش گردد.

  1. لباس های کاملا خشک و کاملا خیس را اتو نکنید

لباسی که کاملا خشک شده است، در زمان اتو کشی ممکن است دچار آسیب شود و بسوزد. لباسی که خیس است نیز باید در زمان اتو کشی در معرض دمای بالا و مستقیم اتو قرار داشته باشد تا به صورت کامل خشک و صاف گردد. بنابراین به ریزبافت آن ممکن است آسیب برسد و به سرعت چروک شود. به همین علت بهتر است لباس ها را زمانی که نم دار هستند اتو کنید تا به صورت کامل صاف و مرتب شوند.

  1. لباس را قبل اتو بشویید

اتو کردن لباس‌هایی که کثیف هستند، باعث می‌شود باکتری، بوی بد تعریق، میکروب و لک‌ها در لباس ماندگار شوند. این آلودگی‌ها به بافت پارچه نفوذ پیدا می‌کنند و در نهایت تمیز کردن آن غیر ممکن می‌گردد

مراحل اتو کردن روسری

  1. اتو را بدون جهت روی لباس نکشید

اتو کشی بدون جهت و به شکل مستقیم روی پارچه، باعث تغییر سایز در لباس می‌گردد. به جای اینکار بهتر است اتو را به صورت دورانی روی پارچه بکشید.

  1. به رنگ لباس توجه کنید

برای اتو کشیدن لباس‌های رنگی آنها را پشت و رو کنید و بعدا اتو بکشید زیرا ممکن است در اثر حرارت اتو، رنگ لباس دچار تغییرات شود. در ضمن برای اتو کشیدن لباس‌های مشکی، بهتر است روی آن یک پارچه نخی و تمیز قرار دهید، تا دچار براقیت و روشنی نشوند.

  1. پس از استفاده اتو را تمیز کنید

در زمان استفاده از اتو و پس از آن مراقب اتو باشید تا دچار آسیب نشود. برای این منظور بعد از اتمام کار، مخزن اتو را خالی کنید زیرا رسوب آب در اتو می‌تواند سبب آسیب به مخزن شود. هر از چند گاهی، مخزن اتو را با سرکه شست و شو دهید و آن را تمیز کنید. صفحه فلزی اتو را نیز با دستمال به خوبی تمیز کنید تا روی لباس لکه ایجاد نکند. در انتها نیز تا زمانی که اتو کاملا خنک نشده است، آنرا درون کمد یا هر جای دیگر قرار ندهید تا به دیگر وسایل آسیبی نرساند.

خرید روسری

برای داشتن شال و روسری‌های سالم و زیبا، بهتر است نحوه اتو کشیدن روسری و شال را بدانید تا بتوانید به درستی از آنها مراقبت کنید. در این مقاله به صورت مفصل در مورد نحوه اتو کشیدن شال و روسری توضیحاتی را بیان نمودیم. در ادامه می‌توانید برای خرید شال و خرید روسری و یا برای چاپ روسری به طرح دلخواهتان با ما در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۲ میانگین: ۵]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری