۰

چرا ترمه این قدر گران است؟

علت گرانی پارچه ترمه چه میتواند باشد؟
بازدید 619

ترمه چیست ؟

ترمه ماده‌ای گرم، نرم و بادوام است که از بزهایی که در ارتفاعات زندگی می‌کنند به دست می‌آید. با توجه به کمیاب بودن این بزها، محبوبیت مواد و روش‌های تولید سخت‌، ترمه یک کالای لوکس با قیمت بالا است که می‌تواند در مقایسه با سایر مواد پشمی قیمت بالاتری داشته باشد. برای بسیاری همیشه این سوال وجود داشته است که چرا روسری ترمه گران است؟ در ادامه به دنبال شناخت ترمه اصل و علت گرانی ترمه خواهیم بود.

ترمه گرم و نرم در طول زمستان، ماده‌ای فوق العاده و لوکس است که در دنیا مشابه آن وجود ندارد. ترمه که عمدتاً با دست ایجاد می‌شود، الیاف خاصی است که پشم نرم و گرمی را می‌سازد که می‌تواند برای ژاکت، روسری و شال استفاده شود. با این حال، این ماده برای افراد ضعیف نیست و به دلیل نادر بودن و فرآیند تولید سخت‌، می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد. به عبارتی این علت گرانی ترمه می‌تواند باشد. بیایید نگاهی دقیق‌تر به نحوه ایجاد پشم ترمه بیندازیم و بهتر درک کنیم که چرا ترمه گران است!

دلیل گران بودن ترمه

بیشتر بخوانید:

نحوه بستن روسری به ۱۹ روش مختلف به صورت تصویری

آموزش راه‌های انتقال طرح روی پارچه

ترمه از کجا می آید؟

بسیاری از انواع پارچه و مواد از پشمی که از الیاف ریسیده می‌شود، ساخته می‌‌‌شوند. الیاف ترمه از الیاف با دقت تابیده شده ساخته شده است که برای شکل دادن به نخ‌ها استفاده می‌شود و می‌توان آن‌ها را به صورت ژاکت، جوراب و روسری بافته کرد. با شناخت ترمه اصل متوجه خواهید شد برخلاف الیافی که از پشم گوسفند به دست می‌آید، پشم ترمه از بز به دست می‌آید. این بزها معمولاً یک نژاد بز به نام بز ترمه یا بز پشمینه هستند.

بررسی تاریخچه ترمه نشان می‌دهد که اگرچه این پشم و الیاف نرم به طور سنتی مربوط به منطقه کشمیر است، اما امروزه بیشتر الیاف کشمیر موجود در چین و مغولستان تولید می‌شود. این واقعیت به این دلیل است که استفاده از تکنیک های مدرن، تولید پشم ترمه را در این مناطق ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر کرده است.

علت گرانی ترمه

ترمه چگونه ساخته می شود؟

معمولاً در فصل پوست اندازی بهاره که بزها خز زمستانی خود را از دست می‌دهند، الیاف نرم جمع آوری می‌شود. البته هم روکش رویی بز و هم زیرپوش پشمی مطلوب باید ریخته و جدا شوند. تکمیل این فرآیند با دست زمان بر است اما بازده بالاتری نیز دارد. این زمان بر بودن می‌تواند یکی از پاسخ‌ها به این سوال باشد که علت گرانی ترمه چیست؟

بررسی و شناخت ترمه اصل نشان می‌دهد که لایه زیرین نرم پرزدار برای تهیه پشم ترمه خالص استفاده می‌شود. در حالی که روکش درشت برای برس استفاده می‌شود. فرآیند معمولی برای ایجاد پشم، که با چرخاندن الیاف مجزا به نخ‌های بلند تکمیل می‌شود، به پایان می‌رسد. تا افراد بتوانند از الیاف ترمه برای ایجاد یک ژاکت، شال یا روسری ترمه استفاده کنند.

شناخت ترمه اصل

بیشتر بخوانید:

روسری و شال نخی پنبه‌ای چیست؟و چه مزیتی دارد؟

پارچه‌های ضد آتش و ضد لک

چرا ترمه گران است؟

اگر به یک ژاکت کشمیری جدید و زیبا چشم دوخته‌اید، انتظار داشته باشید که برای این نوع خاص از پشم، قیمت بالایی پرداخت کنید. برخلاف پشم گوسفند، پشم بز قیمت فوق‌العاده بالایی دارد و در درجه اول یک کالای لوکس محسوب می‌شود. خرید هر محصول کشمیری به شما چند دلار ضرر می‌زند. اما چرا این ماده این‌قدر گران است؟ در ادامه مهم ترین علت گرانی ترمه را بیان کرده ایم.

گرانی انواع ترمه

۱-نادر بودن

اولین دلیل این است که اینکه بزهای ترمه یا پشمینه از نژادهای کمیاب هستند. در فلات‌‌های سرد و مرتفع یافت می‌شوند. این بزها هوای سرد را دوست دارند و باید شش ماه زمستان سرد را پشت سر بگذارند. تا بتوانند پشم ضخیم و کرکی که در تولید ترمه استفاده می‌شود را تولید کنند. تنها چند کشور در جهان این بزهای کمیاب را دارند. به طوری که بزهای کشمیری تنها حدود ۰.۵ درصد از کل جمعیت بزهای جهان را تشکیل می‌دهند.

۲-بازده کم

تاریخچه ترمه نشان می‌دهد که در مقایسه با سایر انواع پشم و نخ گوسفند، پشم ترمه بازده بسیار کمی دارد. برای ساختن نخ ترمه نه تنها باید تا ۶ ماه صبر کنید تا ترمه باکیفیت داشته باشید. بلکه بزهای کشمیری نیز نسبتاً کوچک هستند. این واقعیت به این معنی است که برای درست کردن تنها یک روسری ترمه، باید از پشم سه تا چهار بز استفاده کنید. مقداری کاموا و موی ترمه را برای ساخت ژاکت تصور کنید. کمیاب بودن بز، همراه با کم بودن میزان محصول، می‌تواند قیمت این ماده لوکس را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. بنابراین به خوبی متوجه می‌شوید که چرا ترمه گران است.

۳-تقاضای بالا

زمانی که محصول شما کمبود دارد، اما تقاضای زیادی وجود دارد، انتظار داشته باشید که قیمت آن به طور ناگهانی افزایش یابد. این واقعیت در مورد ترمه وجود دارد و بسیاری از مردم با اشتیاق زیاد به دنبال این ماده گرم و نرم هستند. ترمه نه تنها یکی از نرم ترین پشم های موجود است، بلکه یکی از گرم‌ترین پشم‌های موجود در بازار نیز می‌باشد. این واقعیت های موجود، ترمه را به یک کالای محبوب تبدیل می‌کند و در واقع علت گرانی ترمه می‌تواند باشد. مردم مایل هستند برای این ماده دلار گران قیمت بپردازند. در برخی از مناطق جهان از ترمه به دلیل کمیاب بودن و قیمت بالای آن به عنوان طلای نرم نیز یاد می‌شود. با شناخت ترمه اصل به تقاضای بسیار زیاد آن و کمیاب بودن آن پی خواهید برد.

۴-دست ساز بودن

برای به دست آوردن ترمه کافی برای ایجاد نخ، کار بسیار سختی لازم است که باید با دست کامل شود. جدا کردن روکش درشت از زیرپوش پشمی کار نسبتا سخت و وقت‌گیری است. یک فرد باید هر مو را به صورت جداگانه بکند تا زیرپوش نرم و پرزدار مورد نیاز برای ساخت یک لباس را به دست آورد. این فرآیند کار فشرده ای است و قیمت ترمه را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که حتی خرید یک شال یا روسری ترمه ساده می‌تواند هزینه کمی داشته باشد. به همین دلیل می‌توانید متوجه شوید که چرا ترمه گران است.

بیشتر بخوانید:

چاپ شال و روسری به چه روش‌هایی انجام می‌شود.

انواع چاپ روسری و لباس در صنعت نساجی در گذر زمان

سوالات متداول

هنگام خرید ترمه، ممکن است از قیمت بالای آن شوکه شوید. از آنجایی که قیمت خرید ترمه بسیار بالاست، باید هنگام خرید خود، انتخاب درستی داشته باشید. درک اینکه چه چیزی یک شال یا روسری ترمه مرغوب را می‌سازد می تواند به شما کمک کند پول خود را بهتر خرج کنید. قطعه ای با کیفیت و ماندگار تهیه کنید. در زیر، اجازه دهید برخی از سوالات متداول در مورد شناخت ترمه اصل را بررسی کنیم تا بتوانید با آگاهی بسیار بهتر خرید کنید.

یک محصول ترمه اصل چقدر باید گران باشد؟

وقتی صحبت از محصولات ترمه به میان می‌آید، تا جایی که به قیمت گذاری مربوط می‌شود، انتخاب شما محدود می‌تواند باشد. برای شروع خرید، حتی ترمه بی کیفیت نیز یک کالای گران قیمت است. معمولاً هرچه الیاف ترمه ریزتر باشد، کیفیت بالاتری دارد. برای یک ژاکت ترمه ساده چند صد دلار باید پرداخت کنید.

چرا ژاکت های ترمه گران تر هستند؟

در مقایسه با سایر انواع مواد و الیاف پشمی، ژاکت های کشمیری به طور قابل توجهی گران‌تر هستند. علت گرانی ترمه، عوامل متعددی مانند نادر بودن گوسفند، بازده نسبتاً کم هر حیوان گوسفند، فشردگی کار دستی مورد نیاز برای برداشت و آماده سازی الیاف پشم هنگام تولید است. هم‌‌چنین به این واقعیت توجه داشته باشید که ترمه یک محصول پرتقاضا است و قیمت آن بسیار سریع افزایش می‌یابد.

آیا کندن پشم بز، ظلم به حیوانات است؟

اصلا! هنگامی که زمان برداشت پشم ترمه از بزها فرا می‌رسد، کارگران منتظر می‌مانند تا پشم بز به طور طبیعی در آغاز بهار شروع به ریختن کند. پشم سنگین و ضخیم که به محافظت از بز در زمستان سخت و سرد کمک کرده است، در ماه های بهار و تابستان برای بز بسیار گرم است، بنابراین پشم به طور طبیعی ریخته می‌شود. سپس پشم بز را جمع آوری کرده و برای تولید آماده می‌کنند. به این ترتیب به حیوان آسیبی نخواهد رسید.

چگونه متوجه می شوید که ترمه مرغوب است؟

کشمیر یک الیاف طبیعی لوکس است که قیمت بالایی دارد. تعیین اینکه آیا ترمه شما از کیفیت خوبی برخوردار است یا خیر باید انجام شود. شناخت ترمه اصل نشان می‌دهد که معمولاً هر چه نخ‌های نخ ترمه ظریف‌تر و نازک‌تر باشند، کیفیت مواد بالاتری دارند. ایجاد الیاف ظریف نیازمند مهارت و زمان است که می‌تواند قیمت و کیفیت قطعه را به طور چشمگیری افزایش دهد. علاوه بر این، برای تعیین اینکه آیا ترمه با کیفیت است یا خیر، باید نرمی مواد را به خوبی احساس کنید. موادی که در لمس نرم تر حس می‌شوند، معمولاً فیبر با کیفیت بالاتری دارند.

در انتها، توجه داشته باشید که ترمه از کجا آمده است. امروزه بسیاری از لباس‌های ترمه از چین یا مغولستان می‌آیند. زیرا فرآیند تولید ترمه را ساده‌ و ساده‌تر کرده‌اند تا آن را مقرون به صرفه‌تر کنند. با این حال، ترمه مرغوب معمولاً از هیمالیا می‌آید.انتخاب این مکان به این دلیل است که شرایط آب و هوایی این منطقه بسیار سردتر است. این آب و هوای بسیار سرد بزها را مجبور می‌کند تا در پوشش پشمی‌تر و ضخیم تری، رشد کنند. از این رو می‌توان به خوبی متوجه شد که چرا ترمه گران است. این پوشش ضخیم‌تر گوسفند به پشم ترمه نرم تر و گرم تر برای ژاکت، شال یا روسری شما. تبدیل خواهد شد. بنابراین می‌توانید به راحتی از ترمه در انواع لباس‌ها و پوشش مورد نظر خود استفاده کنید و علت گرانی ترمه را نیز به خوبی متوجه خواهید شد.

دلیل گرانی ترمه

بیشتر بخوانید:

انواع روش‌های چاپ روی پارچه چگونه است؟

الیاف حیوانی، الیاف پشمی و ابریشمی چه خصوصیاتی دارند؟

خرید روسری و شال

ترمه یکی از مواد اولیه بسیار باکیفیت قابل استفاده برای انواع شال و روسری است. شما می‌توانید خرید روسری و خرید شال از جنس ترمه را انجام دهید و از کیفیت بسیار مناسب روسری و شال مورد نظر خود لذت ببرید. حال که به خوبی فهمیده‌اید چرا ترمه گران است، خرید و استفاده از روسری و شال ترمه‌ای یکی از انتخاب‌های شما خواهد بود. برای خرید روسری و چاپ روسری می‌توانید طرح‌ها و سفارشات مورد نظر خود را در فروشگاه بانک روسری ثبت کنید و خرید محصول مورد نظر خود را انجام دهید. در خدمت شما هستیم.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری