۰

۳۱ نوع مختلف بافت پارچه لباس مردانه و زنانه

معرفی بافت پارچه مناسب
بازدید 2446

بافت های پارچه ای مختلفی زیادی وجود دارد که به پارچه اضافه می شود تا ظاهر و زیبایی منحصر به فردی به آن ببخشد. انواع بافت پارچه را می توان با هم ترکیب کرد و یا با همان پارچه ها ست کرد، مانند جین با دامن جین. این بافت های لباس می توانند با هم ترکیب شوند و لباس های زیبایی برای کمد لباس شما ایجاد کنند. در این جا می‌خواهیم شما را با انواع بافت پارچه لباس آشنا کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای بافت پارچه لباس مورد نظر خود داشته باشید.

انواع بافت لباس

بافت پارچه چیست؟

بافت پارچه یک نایکنواختی در پارچه است که معمولاً به دلیل نوع الیاف، جنس و فرآیند ریسندگی است. به عنوان مثال نخ های ریسیده شده دارای بافت بیشتری نسبت به نخ های رویه شانه شده هستند. بافت پارچه لباس نشان می دهد که چه حسی روی پوست و همچنین ظاهر شما ایجاد می‌شود.

انواع بافت پارچه در لباس های مردانه و زنانه استفاده می شود. بافت پارچه به شکلی است که سطح پارچه  احساس می شود. این می تواند کیفیت لباس شما را افزایش دهد و همچنین به ابعاد و شخصیت منحصر به فرد اضافه کند. گاهی اوقات می تواند ناهمواری های قابل مشاهده ای مانند پارچه های جناغی را نشان دهد یا ممکن است بافت پارچه ابریشمی یا جرسی،صاف به نظر برسد. برای انواع لباس از پارچه های مختلف استفاده می شود. آنها را می توان مخلوط و هماهنگ کرد یا با بافت ها و پارچه های مشابه جفت کرد. بسته به نوع لباس، فرد تصمیم می‌گیرد که از چه نوع بافت پارچه لباس استفاده شود.

به عنوان مثال، لباس‌های تابستانی ممکن است از پارچه‌های ژرسه، ابریشم، یا پارچه‌های سبک ساخته شوند، زیرا نازک هستند،هم‌چنین برخی لباس‌ها  از پنبه ساخته می‌شوند و معمولاً پارچه‌های خنک‌تری هستند. شما نمی خواهید در وسط تابستان یک لباس با بافت پارچه مخمل یا ترمه بپوشید، اینطور نیست؟ همچنین می‌توانید برخی از استایل‌ها را برای ظاهری متفاوت ترکیب کنید، مانند پیراهن فلانل با شلوار مخملی که ظاهری بسیار عالی به شما می‌دهد.

ست کردن لباس هایی با بافت های مختلف

 می‌توانید انواع بافت پارچه را با هم ست کنید، مانند ست کردن یک کت جین با شلوار جین. همچنین بافت های مختلف با الگوهای مختلف ظاهر متفاوتی را ایجاد خواهند کرد. ما در مورد انواع مختلف بافت پارچه که لباس های مختلف مردان و زنان را تشکیل می دهند بحث خواهیم کرد.

من تمایل دارم که پارچه‌های با بافت کمتری مانند پارچه‌های نخی و جین را به‌عنوان انواع بافت پارچه لباس مناسب برای یک لباس دوست داشته باشم. من همچنین لباس  با بافت پارچه پشمی و بافتنی را دوست دارم که می توانم خودم درست کنم یا از هر فروشگاهی بخرم. از آنجایی که بافت‌ها و پارچه‌های مختلف زیادی وجود دارد، ممکن است مجبور شوید برای برخی از آن‌ها به یک فروشگاه تخصصی بروید، اما اگر به‌دنبال یک پروژه برای خودتان هستید، می‌توانید بیشتر آنها را در هر فروشگاه صنایع دستی پیدا کنید. اگر به دنبال یک لباس کامل با هر یک از این بافت ها هستید، می توانید آن لباس‌ها  را در هر فروشگاه نزدیک خود یا فروشگاه آنلاین پیدا کنید.

تاریخچه پوشاک و بافت

قبل از بحث در مورد انواع مختلف بافت پارچه، اجازه دهید ابتدا در مورد تاریخچه لباس صحبت کنیم. مردم شناسان بر این باورند که اولین نوع لباس از پوست حیوانات و پوشش گیاهی برای محافظت از مردم در برابر آب و هوا ساخته شده است. سایر بافت ها و منسوجات به عنوان یک ضرورت اختراع شد. این به فرهنگ های مختلف و نیاز آنها بستگی داشت. به عنوان مثال، مصریان باستان کتانی می ساختند و  از آن برای مومیایی کردن استفاده می کردند و از لباس هایی مانند کت و لباس استفاده می‌کردند.

فرهنگ های مختلف به شیوه های متفاوتی به پارچه نزدیک می شدند. آنها تحت تأثیر آب و هوا، مد، مذهب و اکوسیستم قرار گرفتند. برخی از فرهنگ ها ممکن است پارچه را برای یک چیز توسعه داده باشند، و فرهنگ های دیگر از آن برای چیزی کاملاً متفاوت استفاده کنند.

برخی از اولین بافت ها، بافت پارچه ابریشمی، بافت پارچه پلی‌استر، بافت پارچه لباس مخمل و پارچه بافت پشمی بودند. آنها ابتدا خشن و ساده بودند، اما با پیشرفت تکنولوژی، پارچه ها برای پوشیدن زیباتر و راحت تر شده اند.

چند نوع بافت داریم ؟ 

انواع بافت ها بافت های متفاوتی ایجاد می کنند و اصلی ترین بافته ها در ساختار پارچه‌ها یافت می‌شوند. وقتی به انواع بافت پارچه لباس فکر می کنید، ممکن است فوراً به فکر شلوارهای مخملی یا کت خز بیفتید. با این حال، نحوه تعیین بافت اهمیت بسیار زیادی دارد. سه نوع بافت پارچه، بافت را تشکیل می دهند که به شرح زیر هستند:

تویل

بافت تویل دارای طرح دنده مورب بسیار ظریف است. جناغ‌های جناغی اغلب به رنگ تیره در قسمت جلویی  و یا در پشت و روشن‌تر هستند. جین، توید، و هوندستوث همگی از نوعی بافت جناغی هستند.

تینول

ساتن

بافت ساتن بافتی براق، نرم و کشدار با پرده ای زیبا است.این بافت درخشندگی را به یک طرف پارچه اضافه می کند، در حالی که طرف دیگر صاف است. این بافت پارچه لباس اغلب برای لباس‌های شیک، کلاچ و کت و شلوار به‌کار می‌رود.

ساتن

 

جلگه

پارچه هایی مانند بوم، تافته و موسلین پارچه های ساده ای هستند. آنها از روی هم قرار گرفتن نخ های عمودی و افقی پارچه و زوایای راست ایجاد می شوند. این یک الگوی متقاطع را تشکیل می دهد که در هر دو طرف پارچه یکسان به نظر می رسد. انواع بافت پارچه لباس ساده لباس هایی مانند لباس و دامن را ایجاد می کنند.

بافت جلگه

۱۱ بافت رایج پارچه

در انواع بافت ها، بافت های مختلف پارچه های متفاوتی را ایجاد می کنند. بافت های مختلفی برای پارچه وجود دارد، اما برخی از آن ها رایج تر از بقیه هستند. ۱۱ بافت پارچه لباس رایج عبارتند از:

جین

جین یک پارچه پنبه ای قوی با بافت جناغی است که یک الگوی دنده مورب ظریف ارائه می دهد. دنده های مورب چیزی است که جین را از پارچه بومی متمایز می کند. جین بیشتر برای شلوار جین استفاده می شود اما می توان با آن  پیراهن و لباس نیز درست کرد. اگرچه جین ممکن است خشن به نظر برسد، اما با شکستن آن نرم و راحت خواهد شد.

شلوار جین

پارچه پهن

پارچه پهن پارچه ای ساده است  که به طور سنتی از نخ پشمی ضخیم بافته می شد. این پارچه امروزه با الیاف پنبه ای مخلوط ساخته می شود. همانطور که پارچه در حال ساخت است، الیاف در کنار هم احساس می شوند و پارچه ای محکم، سفت و مقاوم در برابر باد و آب ایجاد می کنند. از پارچه پهن برای ساخت پیراهن، دامن و بلوز استفاده می شود.

پارچه پهن

Seersucker

Seersucker نوعی پارچه نخی نازک است.این پارچه به گونه ای بافته شده است که باعث چروک و دسته شدن نخ می شود و در پارچه چروک ایجاد می کند. پنبه عمیقاً فرورفته است که باعث ایجاد جلوه گازی می شود و اجازه می دهد هوا به راحتی از پارچه عبور کند.این پارچه  اغلب در رنگ های راه راه سفید و آبی وجود دارد و به دلیل پارچه نازکی که دارد، بیشتر برای لباس های تابستانی مانند لباس و پیراهن محبوب است.

کادوی

کادوی نوعی بافت پارچه لباس نرم و بادوام با برآمدگی های رئوسی قابل مشاهده است. نوار رئوسی که ولز نامیده می‌شود، بافتی منحصربه‌فرد به کرفس می‌دهد و اغلب تافت‌دار است و به آن احساس خاصی می‌دهد.این پارچه معمولاً از پنبه ساخته می شود اما می تواند از پشم نیز تهیه شود. از آنجایی که پارچه‌ای سنگین است، کرفس برای پاییز و زمستان مناسب است. ولزهای پهن‌تر محکم‌تر هستند و اغلب برای شلوار، کت و شلوار و کت استفاده می‌شوند. ویل های ظریف اغلب برای پیراهن و ژاکت ساخته می شوند.

کوردوی

چرم

پارچه چرمی از پوست حیوانات ساخته می شود. از پوست با مواد شیمیایی برای حفظ آن استفاده می‌شود. این فرآیند برنزه شدن نامیده می شود. غالباً حیواناتی که برای ساختن چرم استفاده می شوند عبارتند از گاو، گاو، گوسفند، بز، اسب، خوک، تمساح و غیره. چرم گاوی محبوب ترین چرم است. اقلام ساخته شده از چرم شامل ژاکت، شلوار و لوازم جانبی مانند کیف پول یا کیف پول است.

چرم

جیر

جیر نوعی چرم است که از زیر پوست نرم حیوانات ساخته شده است.این چرم اغلب از حیواناتی مانند بره، بز، خوک، گوساله و آهو تهیه می شود. نسبت به چرم سنتی نرم تر، نازک تر و ظریف تر است. همچنین کیفیت بالاتر و ماندگاری بیشتری دارد، اما به اندازه چرم سنتی قوی نیست.این بافت لباس برای کفش، ژاکت و لوازم جانبی مانند کمربند و کیف مناسب است.

برواد

برواد یک سبک پارچه ژاکارد یا سبک بافت است که از نخ های مختلف برای ایجاد الگوی برجسته استفاده می کند و در نتیجه جلوه ای برجسته یا گلدوزی به دست می دهد. بافتن نخ هایی مانند ابریشم با استفاده از ماشین بافندگی طرحی پیچیده ایجاد می کند. با توجه به فناوری به کار رفته در ساخت آن، برگشت آن امکان پذیر نیست و ممکن است در پشت خشن یا ناتمام به نظر برسد.الگوهای این بافت پارچه لباس معمولاً اشکال ساده ای مانند طومارها، گل ها یا حیوانات هستند اما می توانند پیچیده تر باشند. برواد معمولاً دارای زمینه جناغی یا ساتن است و ضخیم و سنگین است. آنها اغلب برای ساخت لباس،ژاکت های تزئینی و لباس شب استفاده می شوند.

برواد

ابریشم

ابریشم یک الیاف طبیعی است که توسط کرم ابریشم تولید می شود.بافت پارچه ابریشمی فوق العاده بادوام است و درخشندگی و لطافتی دارد که روی هیچ پارچه دیگری نمی توانید پیدا کنید.از این بافت پارچه لباس اغلب برای لباس های رسمی و لوازم جانبی مانند مربع جیبی استفاده می شود.

ابریشم

ترمه

ترمه از پشم ترمه و بز پشمینه به وجود می آید.ترمه در واقع فیبر طبیعی، نرم و دارای خواص عایق عالی است. این بافت پارچه لباس گرمتر و سبک تر از پارچه ای است که از پشم گوسفند ساخته شده است. می توان آن را با سایر انواع پشم مانند مرینو ترکیب کرد تا وزن بیشتری ایجاد کند زیرا پارچه سبکی است. ترمه یک الیاف درجه یک است و می توان آن را به صورت ژاکت، کت، شلوار و لوازم جانبی مانند شال، دستکش و روسری بافته بافت.

پیراهن ورزشی

جرسی یک پارچه بافتنی نرم و کشدار است که قبلا از پشم تهیه می شد. در حال حاضر از پنبه، مخلوط پنبه یا الیاف مصنوعی ساخته می شود که هزینه پارچه را کاهش می دهد. وزن سبک یا متوسط، جاذب، تنفس و ساختار خوبی دارد. این یک پارچه محبوب است و برای ساخت لباس های مختلف مانند تی شرت، تاپ، عرقیات، لباس زیر و لباس های ورزشی استفاده می شود.

فلانل

فلانل پارچه ای نرم و با وزن متوسط ​​است که معمولاً از پنبه ساخته می شود.این پارچه دارای روکشتیره ای در دو طرف آن است که آن را به پارچه ای عالی برای پوشیدن در ماه های سرد یا زمستان تبدیل می کند. این یک ماده رایج برای پیراهن های چهارخانه است، اما می توان آن را به لباس نیز تبدیل کرد.

فلانل

بافت های کمتر رایج لباس

اگرچه بافت های ذکر شده در بالا بیشتر شناخته شده اند، دیگر انواع بافت پارچه برای ایجاد لباس های مختلف استفاده می شود. این بافت ها عبارتند از:

پارچه پیش چین دار

پارچه با استفاده از حرارت و مواد شیمیایی از قبل پلیسه می شود. چین ها ممکن است تصادفی باشند یا در فواصل منظم ایجاد شوند. تکنیک‌های مختلفی برای ایجاد چین استفاده می‌شود، مانند چین‌کاری دستی، پلیسه‌ای ماشینی، و چین‌کاری فرم یا کاغذ. پارچه های چین دار به لباس تمام شده بافت و حجم می بخشند. ابریشم پارچه ای از پیش چین دار است.

پارچه های دودی 

پارچه‌های دودی یا دودی بافت منحصربه‌فردی دارند مانند چرخش‌ها یا چرخ‌هایی که در نتیجه دوخت ایجاد می‌شوند. چین‌های کوچکی روی پارچه ایجاد می‌شود و دوخت‌های گلدوزی در قسمت بالایی آن ایجاد می‌شود تا چین‌ها را در جای خود نگه دارند و برای تزیینات تزیین کنند.

پارچه دودی

پارچه های پیش ساخته شده

پارچه‌های پیش‌ ساخته شده شامل دوختن دو پارچه به هم با بالشتک یا ضربه زدن در بین آن‌ها است. این پارچه ها اغلب برای ساخت کاپشن و کیف استفاده می شوند.

پارچه از پیش ساخته شده

کرپ

پارچه های کرپ دارای بافت هستند، اما همه آنها تلفظ نمی شوند. برخی از پارچه های کرپ مهم عبارتند از:

  • کرپ کانتون – سطحی با بافت سنگین با یک نوار متقاطع قابل مشاهده است.
  • کرپ ساتن – دارای بافت زیبایی در پشت است که می توان از آن به عنوان رویه پارچه نیز استفاده کرد.
  • کرپ مراکشی – دارای بافتی موج دار است.
  • کرپ کرینکل – دارای سطحی ساده و کرپ است.
  • کرپ پشمی – دارای بافت سطحی ناهموار است زیرا از نخ های کرپ پیچ خورده در بافت پارچه استفاده می شود.
  • پلیسه- ظاهری سبک و چروکیده دارد. این با استفاده از یک عملیات شیمیایی ساخته شده است که بخش هایی از پارچه را کوچک می کند و در نتیجه ظاهری چروکیده ایجاد می کند.

کرپ

   ساتن چکشی

ساتن چکشی نوعی کرپ ساتن است که برای ایجاد بافت منحصربه‌فرد و سنگ‌ریزه‌ای به سطح پارچه استفاده می‌شود. سان شبیه به فلز چکش‌کاری شده است و  اغلب برای ساخت لباس و اثاثه یا لوازم داخلی استفاده می شود.

پارچه های توری

توری بافت پارچه لباس باز و شفاف است که با نخ درست می شود. نخ ها را به هم گره می زنند یا به هم می پیچند تا بافتی شبیه مش های مربعی، شش ضلعی یا مربعی هشت ضلعی ایجاد کنند تا توری ایجاد شود. تور ماهی یک پارچه توری استاندارد است که می توان از آن برای ساخت کیسه استفاده کرد.

توری

توری یک منسوجات دست ساز یا ماشینی است.دارای یک بافت ظریف و زیبا، با سطح برجسته با طرح های پیچیده است . از این رو اغلب به نظر می رسد گل است. از توری می توان برای ساخت پیراهن، لباس، دامن و لباس زیر استفاده کرد.

توری

خز مصنوعی

پارچه خز مصنوعی بافت با پرزهای بلند دارد. پارچه خز مصنوعی به نظر می رسد که از آن ساخته شده است. اما از خز حیوانات نیست. آنها یک بافت سطحی متراکم و انباشته با زمینه بافتنی دارند. این پارچه‌ها اغلب برای ساخت کت های خز مصنوعی استفاده می شوند.

پارچه گلدوزی شده

گلدوزی به پارچه های محکم بافته شده و بدون بافت اضافه می شود. هر پارچه ای را می توان گلدوزی کرد. پارچه هایی مانند تور، مخمل و پارچه ابریشمی را می توان به راحتی گلدوزی کرد.

پارچه های دوتایی

پارچه های بافتنی دوتایی دارای سطح چروکیده هستند. آنها نرم و پف دار هستند و با پارچه دوتایی ساخته شده اند که آنها را شبیه به لایه های آن می کند. بافت سطح اغلب این پارچه‌ها دارای الگوهای چروکیده مانند گل ها، اشکال هندسی و انواع مدال است. این نوع پارچه ها اغلب در کت و شلوار یا برای رختخواب استفاده می شوند.

بافت دوتایی

پشم

پشم پارچه ای است که از پشم گوسفند یا بز تهیه می شود. موها به الیاف پشمی تبدیل می‌شوند و سپس با بافتن یا بافتنی به پارچه‌هایی تبدیل می‌شوند که بافت‌های زیبایی ایجاد می‌کنند. پارچه بافت پشمی،دارای بافت درشت و نرم است.

 پشم

نمد

نمد پارچه ای متراکم و بافتنی است که از غلتاندن و فشار دادن پشم یا سایر الیاف طبیعی ساخته می شود. رطوبت یا گرما با فشار اضافی روی پشم یا الیاف اعمال می شود و سپس برای ایجاد نمد به صورت رول شده و فشرده می شود.

توید

توید یک پارچه پشمی خشن و سنگین است. توید گاهی اوقات با ترکیبی از رنگ ها ایجاد می شود. بافت پارچه نیز دارای طرح جناغی یا شاه ماهی است که ظاهر بافت بیشتری ایجاد می کند.

توید

پارچه مخمل

 

مخمل یک پارچه کشباف با تکه های پارچه برش یکنواخت است که ظاهری نرم و براق ایجاد می کند. بافت پارچه مخمل به همان روش مخمل ایجاد می شود. این بافت پارچه لباس را می توان به صورت له شده مانند مخمل خرد شده درآورد.

پارچه مخملی له شده قرمز

 

مخمل خرد شده به دلیل تفاوت در انعکاس نور که بافت بیشتری به آن می دهد، تنوع رنگی متفاوتی دارد. همچنین مخمل یا مخمل سوخته ای وجود دارد که با اسید چاپ شده است، بنابراین پارچه ابتدایی در مناطق انتخاب شده قابل مشاهده است.

مخمل قرمز

بافتنی ژاکت

 

بافتنی های پلیور با استفاده از نخ های حجیم در طرح های مختلف بافته می شوند که بافت های منحصر به فردی را برای پلیورهای مختلف ایجاد می کند.

پارچه های بافته شده ژاکارد

 

پارچه های ژاکارد دارای الگوی برجسته و پیچیده ای هستند. بسیاری از پارچه‌های ژاکارد، پارچه‌های بافته‌ ارزشمندی هستند که معمولاً از نخ‌های ابریشمی جامد یا چند رنگ ساخته می‌شوند.

روبان بافتنی

 

بافتنی روبانی یک پارچه بافتنی است که بافتی زیبا از حلقه های روبان یا کاموا دارد. به جای نخ تابیده از روبان باریک یا ریون استفاده می شود. پارچه بافتنی پنبه ای معمولاً زمینه برای روکش حلقه است.

روبان بافتنی

بوکل

بوکل به پارچه هایی اطلاق می شود که دارای حلقه های کوچک و فاصله دار روی سطح هستند.این بافت پارچه از الیاف درشت، طبیعی یا مصنوعی یا ترکیبی از الیاف ساخته شده است. بوکل دارای بافت حلقه ای است که از الیاف رنگی مختلف ساخته شده است.

بوکل

پارچه هاک بک

هاک‌بک پارچه درشت پنبه یا کتان است. این بافت پارچه لباس دارای بافت کوچک و متمایز بافتی است که به صورت بافت خود الگو ساخته شده است.از آن اغلب در گلدوزی و حوله به عنوان جذب کننده بسیار استفاده می شود.

پارچه فلزی

پارچه های فلزی با استفاده از نخ های فلزی ساخته می شوند. الیاف فلزی برای ایجاد درخشش فلزی بافته، بافته می‌شوند و  یا به پارچه تبدیل می شوند. این پارچه ها دارای بافتی براق هستند و ظاهر  رنگین کمانی دارند.

سوالات متداول

نمونه بافت چیست؟

بافت اغلب با نوع بافت پارچه تعیین می شود. هر لباسی بافتی دارد. بافت می‌تواند چین‌ها یا چین‌های مختلفی در پارچه باشد یا مانند پارچه‌های بروکات، پارچه‌های پارچه‌ای برای ساختن یا پارچه‌های برجسته یا گلدوزی روی پارچه باشد.

 

چگونه بافت لباس را با هم ترکیب می کنید؟

روش های مختلفی برای ترکیب بافت لباس وجود دارد. ابتدا می‌توانید بافت‌های خنثی را شناسایی کرده و آن‌ها را با بافت‌های جلب توجه بیشتری جفت کنید. به عنوان مثال، جین، پنبه، چرم و جیر بافت های پایه ای هستند که با بسیاری از بافت های مختلف به خوبی ست می شوند. راه دیگر برای مخلوط کردن بافت ها این است که به این فکر کنید که بافت پارچه لباس چه نوع حسی را القا می کنند.

ابریشم اغلب به عنوان یک پارچه مجلل دیده می شود. هنگامی که با شلوار جین ست می شود، ظاهری آرام تر می دهد.نمونه دیگر یک پیراهن فلانل چهارخانه است. وقتی با بافت پارچه لباس مخمل همراه می‌شوید، ظاهری راحت و گرم خواهید داشت. هنگامی که یک کت چرمی مشکی را به ترکیب اضافه می کنید، جدی تر می شود. یکی دیگر از راه های ترکیب بافت لباس، هماهنگی با رنگ های شما خواهد بود.با چسبیدن به یک پالت رنگ محدود، آزادی زیادی برای استفاده از بافت های مختلف خواهید داشت.

چه پارچه هایی با هم به خوبی ترکیب می‌شوند؟

بسیاری از پارچه ها به خوبی با هم هماهنگ می شوند. بیشتر آنها متضاد هستند اما خیلی متفاوت نیستند. پارچه هایی که به خوبی با هم کار می کنند عبارتند از:

پنبه و جین – ظاهر و احساسی شبیه به هم دارند.
پنبه و کتان – یک پیراهن نخی با شلوار کتان شیک و راحت است.
پشم و ابریشم – پشم یک پارچه گرم و طبیعی است. هنگامی که با روسری ابریشمی مخلوط می شود، حسی کلاسیک به لباس شما می بخشد. از این رو پارچه بافت پشمی و بافت پارچه ابریشمی می‌توانند به خوبی با هم ترکیب شوند.
گاهی اوقات، اضافه کردن پارچه های مشابه بسیار خوب عمل می کند، مانند جین روی جین یا پشم روی پشم.

تفاوت بین بافت و الگو چیست؟

بافت را می توان دید و احساس کرد. در مقایسه، الگو، طرح تکراری روی پارچه است که دیده می شود اما احساس نمی شود.

 

چند نوع پارچه لباس وجود دارد؟

بیش از ۲۰۰ نوع مختلف پارچه لباس وجود دارد.

 

چرا بافت پارچه لباس مهم است؟

بافت پارچه لباس مهم است زیرا پارچه های مختلف را منحصر به فرد می کند.بافت حس و ظاهر مناسب پارچه را ایجاد می کند. همچنین ممکن است به پارچه ابعاد زیادی اضافه کند.

 

پارچه نازک و شفاف چه نام دارد؟

پارچه های شفاف انواع مختلفی دارند. آنها می توانند بافت پارچه لباس ابریشمی باشند و اغلب برای ساخت جوراب یا لباس زیر استفاده می شوند.

 

تفاوت پارچه و الیاف چیست؟

فیبر یک رشته نازک و نخ مانند است. پارچه از بافتن یا بافندگی نخ های نخ یا الیاف ساخته می شود. بنابراین، الیاف چیزی است که پارچه های مختلف را تشکیل می دهد.

 

اصول بافت چیست که تفاوت را در آنها آشکار می کند؟

تفاوت در بافت، بسته به نوع پارچه استفاده شده و نوع بافت است. بافت برجسته روی پنبه در جین ظاهر متفاوتی خواهد داشت.

سه نوع بافت چیست؟

سه نوع بافت پارچه لباس اصلی عبارتند از:

۱-بافت اصلی ساختار پارچه است که هنگام تولید پارچه ایجاد می شود. تأثیر بسته به نوع الیافی که برای ساخت آن استفاده می شود، مانند وزن نخ، اندازه دوخت و ساختار نخ متفاوت است.
۲-بافت فرآوری شده بافت پارچه است که به پوشش های اعمال شده روی آن بستگی دارد. این روکش ها ظاهر پارچه را تغییر می دهند و کارایی آن را افزایش می دهند. برخی از روکش‌ها شامل نحوه رنگ‌آمیزی پارچه یا نحوه شستن آن می‌شود، مانند شلوار جین اسید شویی.
۳-بافت پارچه تکمیلی با چسباندن مواد دیگر به سطح پارچه پس از ساخت پارچه ایجاد می شود. یک مثال می تواند گلدوزی روی پارچه باشد.

چگونه بافت ها را در لباس خود مخلوط می کنید؟

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید بافت ها را در کمد لباس خود مخلوط کنید. می توانید یک تی شرت نخی یا پیراهن ابریشمی را با شلوار جین ست کنید. یا یک لباس کشباف با شال ترمه یا کت چرم بپوشید. گزینه های بسیار زیادی برای ترکیب بافت ها در لباس شما وجود دارد. کاری را انجام دهید که برای شما بهترین نتیجه را دارد و آنچه را که بیشتر دوست دارید، انجام دهید.

 

از کدام بافت بیشتر استفاده می کنید؟

همه افراد متفاوت هستند و لباس های متفاوتی را در کمد لباس خود دوست دارند استفاده کنند. نوع بافت و لباسی که افراد بیشتر می پوشند را می توان با توجه به آب و هوایی که مردم در آن زندگی می کنند تعیین کرد. در مقابل، افرادی که در آب و هوای سردتر هستند ممکن است بیشتر لباس از جنس فلانل، مخملی یا ترمه بپوشند.

تفاوت بین الیاف و نخ چیست؟

فیبر یک رشته نازک و نخ مانند است. نخ از الیاف تشکیل شده است. بنابراین، الیاف چیزی است که نخ ها را می سازد.

آیا می توانید کتانی و ابریشم را با هم بپوشید؟

بله، انواع بافت پارچه کتانی و ابریشم به خوبی با هم ست می‌شوند.شلوار کتان را با تاپ ابریشمی ست کنید تا ظاهری غیررسمی تجاری داشته باشید. یا یک لباس کتان را با یک روسری ابریشمی ست کنید تا ظاهری غیررسمی و در عین حال پیچیده داشته باشید.

 

پارچه متریال قدیمی آرنل چیست؟

آرنل یک الیاف مصنوعی است که در دهه ۱۹۵۰ ساخته شد و از الیاف درخت به دست آمد. آن را شاخه ای از نایلون و  شبیه به ابریشم مصنوعی می دانستند، و اغلب با پلی استر مخلوط می شد. نخ‌های آرنل با هم بافته می‌شوند یا با نخ‌های پارچه‌ای دیگر ترکیب می‌شوند تا پارچه‌ای ترد با بافتی صاف و روکش کدر ایجاد کنند. تولید این پارچه در سال ۱۹۸۶ متوقف شد.

 

از چه پارچه ای برای لباس استفاده می شود؟

بهترین بافت پارچه لباس، پارچه‌هایی هستند که اندازه سبک تا متوسط ​​دارند و ممکن است اسپندکس داشته باشند. بهترین پارچه برای لباس‌ها شامل ابریشم، ساتن، تافته، مخمل، توری، ابریشم ابریشمی، ارگانزا، جرسی، کرپ و چارموز است.

 

نازک ترین جنس لباس چیست؟

ابریشم پرپری، نازک ترین پارچه است. این ابریشم که در ژاپن ساخته شده است از میکروالیاف ابریشم ۸ دنیر ساخته شده است که ضخامت آن تنها یک ششم موی انسان است و روی دستگاه بافندگی بافته می شود. ابریشم آنقدر سبک است که احساس می‌کنید هوا را لمس می‌کنید.

 

با کیفیت ترین پارچه ها کدامند؟

با کیفیت ترین پارچه هایی که ظاهر بسیار ارزشمند و گران، مجلل و ماندگاری همیشگی دارند عبارت‌اند از: ابریشم، ترمه، چرم، پشم، جیر و کتان.

گرانترین پارچه کدام است؟

برخی از گران ترین انواع بافت پارچه در واقع پشم، ابریشم، خز و کتان هستند.

نازک ترین و قابل تنفس ترین پارچه چیست؟

نازک ترین و قابل تنفس ترین بافت پارچه لباس عبارتند از: نوعی پارچه ابریشمی، ژورژت، کرپ، ویل پنبه ای، ارگاندی، ابریشم، پنبه، کتان، ویسکوز و باتیست.

خرید روسری و شال

در این جا سعی کردیم شما را با انواع بافت پارچه لباس موجود به خوبی آشنا کنیم و مشخصات بافت‌های پارچه و لباس را برایتان شرح دهیم. شما می‌توانید انوع روسری و انواع شال را با بافت‌های مختلف پارچه تهیه کنید و از جنس‌ها و انواع مختلف روسری و شال موجود لذت ببرید. فروشگاه بانک روسری امکان خرید روسری و خرید شال را با کیفیت بسیار مناسب و در انواع مختلف بافت پارچه برای شما فراهم کرده است. شما می‌توانید سفارش چاپ و طراحی روسری مورد نظر خود را در فروشگاه بانک روسری ثبت کنید و خرید روسری و خرید شال را با کیفیت مناسب و بافت‌های پارچه بسیار مناسب انجام دهید. در خدمت شما هستیم.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

پاپ آپ خرید روسری