۰

چرا چاپ پارچه مستقیم بهتر است؟

چاپ مستقیم روی تیشرت
بازدید 918

چاپ پارچه مستقیم یکی از روش‌های محبوب برای چاپ طرح‌های مختلف روی انواع لباس‌ها بویژه تیشرت‌ها و روسری‌ها می‌باشد. در این روش عکس دیجیتالی به صورت مستقیم با استفاده از جوهر روی پارچه چاپ می‌شود. استفاده از این روش برای چاپ عکس‌ها و طرح‌ها روی پارچه با مزایای قابل توجه بسیار زیادی همراه می‌باشد.

چاپ پارچه مستقیم یکی از فرآیندهای چاپ روی پارچه می‌باشد که با استفاده از تکنولوژی جوهر آبی صورت می‌گیرد. این نوع چاپ روی پارچه به طور قابل توجه دارای الگوی طراحی شده برای حفظ پارچه در موقعیت ثابت و پاشیدن جوهر روی پارچه با استفاده از دستگاه چاپ می‌باشد. با اجرای چاپ پارچه مستقیم به پیوند مستحکم بین فیبرهای پارچه و جوهرهای رنگی دست خواهید یافت. این نوع چاپ در حقیقت نوعی چاپ دیجیتال می‌باشد که در مقایسه با روش‌های سنتی مثل چاپ اسکرین دارای وضوح بیشتر می‌باشد. این نوع چاپ یکی از فرآیندهای چاپ روی تیشرت‌ها یا روسری با هزینه کمتر می‌باشد.

چند نوع چاپ پارچه وجود دارد؟

در تولید روسری‌ها و تیشرت‌ها چاپ الگوها و طرح‌ها روی آن‌ها در مرحله نهایی قرار می‌گیرد. اکثر افراد تصور می‌کنند فرآیند چاپ روی پارچه کاملاً ساده است و به استفاده از رنگ‌ها یا رنگدانه‌ها برای ایجاد طرح‌ها خلاصه می‌شود؛ اما در حقیقت چاپ پارچه مستقیم فرآیند سختی می‌باشد. مهمترین انواع روش‌های چاپ روی پارچه چاپ پارچه مستقیم، چاپ تخلیه و چاپ مقاوم هستند. در ادامه با انواع چاپ روی پارچه بیشتر آشنا خواهید شد.

چاپ پارچه دیجیتال و مستقیم

این نوع چاپ روی پارچه شامل چاپ مستقیم روی سطح پارچه با استفاده از رنگ‌ها و رنگدانه‌ها می‌باشد.

چاپ تخلیه

این فرآیند شامل حذف رنگ‌ها از بخش‌های خاصی از یک پارچه قبلاً رنگ شده با استفاده از مواد شیمیایی مناسب می‌باشد.

چاپ مقاوم

شامل استفاده از یک چسب کاملاً مقاوم روی پارچه بر اساس الگوها و سپس رنگ کردن آن می‌باشد.

چاپ غلتکی

در این نوع چاپ روی پارچه، رنگ‌ها با استفاده از الگوی طراحی شده روی غلتک‌های دستگاه چاپ روی پارچه ریخته می‌شود.

چاپ اسکرین

چاپ اسکرین یک روش دستی چاپ پارچه می‌باشد که در آن از اسکرین‌ها برای انتقال الگوها روی پارچه استفاده می‌شود.

چاپ استنسیل

این نوع چاپ شامل استفاده از استنسیل‌ها برای ایجاد طرح‌ها می‌باشد. استنسیل‌ها از چوب یا پلاستیک ساخته شده‌اند. از رنگ در فضاهای موجود در داخل استنسیل‌ها استفاده می‌شود.

چاپ قالبی

در این نوع چاپ با استفاده از یک قالب چوب، مس یا دیگر مواد که دارای طرح هستند، روی پارچه چاپ می‌کنند. قالب‌های چوبی یا فلزی دارای طرح‌های مختلف هستند و رنگ‌ها روی طرح موجود در این قالب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از رنگ‌ها روی طرح‌های حک شده استفاده می‌شود. سپس از این قالب روی سطح پارچه استفاده می‌شود.

چاپ قالبی پارچه

  • چاپ اسپری
  • چاپ انتقال حرارتی
  • چاپ سابلیمیشن
  • چاپ عکس

چاپ قالبی پارچه

چاپ پارچه به روش مستقیم چه فرآیندی دارد؟

یکی از جدیدترین روش‌های چاپ روی تیشرت‌ها و روسری‌ها که در سال‌های اخیر به دلیل بهبود تکنولوژی در چاپگرهای دیجیتالی به شهرت قابل توجهی دست یافته است چاپ پارچه مستقیم یا دیجیتال است که یک طرح چاپ شده دقیق با جزئیات بسیار ظریف ایجاد می‌کند. چاپ مستقیم روی پارچه همانند پرینتر در اداره شما عمل می‌کند. چاپگر تصاویر دیجیتالی یا فایل‌های تصویری را به طرح‌های زیبا روی پارچه تبدیل می‌کند. این چاپگرها بزرگ هستند و می‌توانند انواع طرح‌ها با رنگ‌های زیاد را کنترل کنند. جوهر آبی به کار رفته در یک لایه مجزا به سرعت جذب فیبرهای تیشرت‌ها یا روسری‌ها می‌شود. این روش دقیق است و نتایج با کیفیت عالی را ایجاد می‌کند.

انواع جوهرهای چاپ پارچه مستقیم چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی جوهرها و صنعت پارچه، در تولید جوهر چاپ پارچه دیجیتال و مستقیم نیز توسعه‌های وسیعی انجام گرفت. امروزه جوهرهای جدید برای چاپ دیجیتال برای پارچه‌های اصلی صنعتی تولید شده‌اند. در ادامه با انواع جوهرهای چاپ پارچه مستقیم بیشتر آشنا خواهید شد.

انواع جوهرهای چاپ پارچه مستقیم

جوهرهای واکنشی

حاوی رنگدانه‌هایی می‌باشد که وقتی روی پارچه مورد استفاده قرار می‌گیرد با سلولز‌ها پیوندهای شیمیایی ایجاد کرده و سپس ثابت می‌شود. رنگدانه‌های واکنشی پارچه با فیبر موجود در پارچه یک پیوند کووالانسی ایجاد می‌کند. دارای سایه‌های روشن هستند و سپس فرآیند را با شستشوی خوب و سریع تکمیل می‌کنند.

جوهرهای اسیدی

جوهرهای اسیدی به طور کلی دارای رنگ‌های روشن هستند و ترکیب یونی در حضور اسید ایجاد خواهند کرد. پارچه با جوهر اسیدی باید پس از انتقال برای حذف هرگونه پسماندها شسته شود.

جوهرهای رنگی

این جوهر پودرهای رنگی کاملاً خرد شده در ترکیب با مایع هستند.

جوهر پارچه

چاپ پارچه مستقیم برای چه چیزهایی استفاده می‌شود؟

از چاپ پارچه به روش مستقیم یا دیجیتال می‌توان در موارد زیادی استفاده کرد مثلا:

  • طرح‌های کاملاً هنری روی تیشرت‌ها
  • طرح‌هایی با رنگ‌های مختلف زیاد
  • تولید تعداد پیراهن‌های سفارشی
  • چاپ روی روسری
  • چاپ روی مانتو
  • چاپ روی لباس‌های بچگانه و …

از این روش چاپ روی پارچه برای تولید پروژه‌های خلاقانه فردی، یونیفرم‌های حادثه‌ای با تعداد کم یا هدیه‌هایی برای افراد استفاده می‌شود.

چاپ تیشرت

مزایای چاپ پارچه مستقیم به ویژه برای چاپ روی تیشرت‌ها و غیره چیست؟

ایجاد تغییرات سریع

چاپ مستقیم روی پارچه تنها به یک متخصص استفاده از پرینتر نیاز دارد. ماهیت چاپ مستقیم روی پارچه باعث می‌شود فرآیند زودتر انجام گیرد بنابراین اگر به لباس خود نیاز فوری داشته باشید می‌توانید بدون هیچ‌گونه مشکل و در کمترین زمان ممکن تیشرت‌ها و روسری‌های چاپ شده را تحویل بگیرید.

امکان چاپ طرح‌های رنگی پیچیده

در حالیکه دیگر روش‌های چاپ در استفاده از دامنه رنگ‌ها که در یک طرح استفاده می‌شوند برای شما محدودیت ایجاد کنند، چاپ مستقیم روی پارچه می‌تواند امکان استفاده از رنگ‌های بسیار زیاد را برای شما فراهم سازد مثلا امکان چاپ تصاویر یا طرح‌های پیچیده را روی تیشرت‌ها یا روسری‌های شما امکان پذیر می‌سازد.

کسب نتایج دقیق با کیفیت بالا

از آنجا که کار هنری یا طرح روی تیشرت یا دیگر لباس‌ها به طور مستقیم از یک عکس دیجیتالی چاپ می‌شود بازسازی طرح اولیه با دقت امکان پذیر است. تنظیمات ضروری می‌تواند به سرعت و به آسانی با استفاده از یک برنامه پردازش عکس انجام گیرد.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۱ میانگین: ۱]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری