۰

پاک کردن انواع لکه از روی پارچه

بازدید 592

مهم‌ترین کار در پاک کردن انواع لکه، اقدام بلافاصله بعد از لکه شدن لباس برای تمیز کردن آن است زیرا هرچه سریع‌تر کار پاک کردن لکه را شروع کنید، احتمال پاک شدن لکه بیشتر است. پاک کردن هر لکه مواد شوینده و روش های مخصوصی دارد که ما در این مقاله سعی داریم شما را با انواع رایج آن آشنا کنیم.

لکۀ روغن روی چرم:

روی لکۀ مورد نظر کمی پودر بچه بریزید و ۲۴ ساعت بگذارید بماند و سپس تمیزش کنید. اگر لکه همچنان باقی مانده بود مجدد این کار را تکرار کنید.

لکۀ چرم

لکۀ لوازم آرایش:

برای پاک کردن رد رژلب روی لباس از اسپری مو (تافت) استفاده کنید. پودر رژگونه را نیز می‌توان با دستمال مرطوب آرایشی تمیز کنید.

لکه عطر:

لباس لکه دار را در مخلوطی از آب و جوش شیرین بخیسانید و برای ۱۵ – ۱۰ دقیقه بگذارید بماند و بعد با مواد شوینده‌ای که استفاده می‌کنید لباس را بشویید.

روش دیگر اینکه در ظرفی آب و گلیسیرین را به مقدار مساوی مخلوط کنید و بگذارید چند ساعتی لباس در آن خیس بخورد و بعد با آب سرد و صابون آن را بشویید.

لکۀ عطر

لکه سس کچاپ:

ابتدا لکه را با آب سرد بشویید سپس لباس را در آب گرم فرو ببرید و اسفنج آغشته شده به مایع ظرفشویی به صورت ضربه ای روی لکه بزنید. از سرکۀ رقیق شده برای پاک کردن لکه سس می‌توان استفاده کرد.

لکۀ سس کچاپ

لکۀ خون:

لکۀ خون را ابتدا زیر آب بگیرید و سپس به صابون آغشته کنید به آرامی با دست آن را بسابید. زمانی که لکه کم رنگ‌تر شد، آن را در محلول آب و نمک ( ۲ قاشق نمک در ۱ لیتر آب سرد) برای چند دقیقه بگذارید در آب غوطه‌ور بماند و مجدد آن را با دست بشویید و در آخر با آب سرد آب کشی کنید.

برای پارچه‌های سفید که لکه خون سخت‌تر پاک می‌شود بهتر است از پروکسیدهیدروژن استفاده کنید.

لکۀ خون

لکۀ جوهر:

زیر لکه یک حولۀ به درد نخور بگذارید و روی لکه را با اسپری مو (تافت) خیس کنید و چند تانیه به حال خود رها کنید سپس با یک پارچه تمیز سعی کنید لکه را تمیز نمایید. در نهایت با یک شویندۀ آنزیم‌دار پارچه را بشویید.

یک روش دیگر این است پارچۀ لکه دار را ۲۴ ساعت در شیر غوطه‌ور کنید و سپس آن را بشویید.

لکۀ

لکۀ روغن:

روی لکه مقداری پودر جاذب مثل نشاسته‌ی ذرت، جوش شیرین، نمک یا پودر بچه بریزید و برای مدتی بگذارید بماند. سپس پودر را پاک کنید و لباس را با یک شویندۀ آنزیم دار بشویید.

لکۀ قهوه:

این لکه به سادگی قابل پاک شدن است فقط کافیست به محض لکه دار شدن لباس با قهوه آن را پشت و رو کنید و با آب سرد بشویید. اگر لکه قدیمی بود و با آب سرد از بین نرفت کمی سرکۀ سفید رو آن بریزید و مدتی صبر کنید سپس با یک شویند آن را بشویید.

آدامس:

لباس را در فریزر بگذارید اما اگر جایی بودید که دسترسی به فریزی نداشتید چند تکه یخ را در یک کیسۀ پلاستیکی بگذارید و آن را روی بخش از پارچه که آدامس به آن چسبیده است قرار بدهید. وقتی آدامس سفت شد می‌توانید آن را از با وسیله‌ای مثل خط‌کش یا پشت چاقو از پارچه جدا کنید.

لاک ناخن:

ابتدا زیر لباس یک پارچه ضخیم یا حوله بگذارید و سپس مداری استون روی لکه بریزید. یک تکه پنبه یا دستمال کاغذی بردارید ولکه را به صورته ضربه‌ای پاک کنید. فقط حواستان باشد بعد هربار از قسمت تمیز پنبه یا دستمال کاغذی روی آن ضربه بزنید. در نهایت لباس را با آب گرم و ماد شوینده بشویید تا استون نیز پاک شود.

لکۀ لاک ناخن

لکۀ لاک ناخن

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری