۰

طراحان ایرانی باید بازار لباس زنان مسلمان جهان را در اختیار بگیرند

بازدید 424

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: جشنواره‌های مد و لباس باید به تعمیق فرهنگ اسلامی و ایرانی بینجامد و طراحان ایرانی باید بازار لباس زنان مسلمان جهان را در اختیار بگیرند.

به گزارش ایسنا، بهروز اکرمی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره استانی و نود و نهمین جشنواره کشورزی مد و لباس اسلامی – ایرانی در استان مرکزی با بیان اینکه طراح ایرانی باید لباسی را طراحی کند که همه بانوان مسلمان از آن استفاده کنند، افزود: نباید همیشه مصرف‌کننده باشیم، به همین دلیل باید این جشنواره‌ها همچنان با قدرت برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه جذب بازار جهان کاری سخت، اما ممکن و میسر است و تنها باید طراحان وارد میدان شوند، گفت: باید با قدرت وارد این جشنواره‌ها شد، دولت باید از حوزه برگزاری این جشنواره ها خارج شود و صرفا وظیفه سیاست‌گذاری و نظارتی خود را به انجام برساند و کار باید به دست طراحان و فعالان این عرصه سپرده شود.

اکرمی تصریح کرد: هر دستاورد ارزشمندی به سختی به دست می‌آید، اگر به دنبال درخشش طراحان در عرصه جهانی هستیم باید تلاش کنیم. این عنوان به سادگی حاصل نمی‌شود. نباید به بازار استان، شهر و کشور بسنده کنیم باید به خارج از مرزهای ایران اسلامی فکر کنیم. بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان زندگی می‌کنند چرا طراحان مد و لباس اسلامی نباید حرفی برای گفتن داشته باشند؟ چرا باید همواره مصرف‌کننده باشیم؟

وی با اشاره به اینکه رنگ و زیبایی جزو لاینفک پوشش ایرانی بوده است و حتی در دین مبین اسلام و سخنان پیامبر اسلام(ص) نیز تاکیدات بسیاری به زیبایی شده است، گفت: ما می‌توانیم جهانی بیندیشیم و تولیدکننده و صادرکننده افکار، ایده، مد و لباس به جهان باشیم.

معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه امروز مدهای موجود در جامعه ایرانی با فرهنگ اسلامی و ایرانی همخوان نیست و این امر به معضلی برای خانواده بدل شده است، افزود: وظیفه دولت است که به این عرصه ورود کند، اما در درجه اول باید طراحان ایرانی تولیدات مناسبی عرضه کنند و لباس‌هایی در خور شأن فرهنگ و تمدن اسلامی تولید شود.

وی اضافه کرد: امروز لباس همه ما وارداتی است، در حالی که ما ادعای فرهنگ و تمدن سه هزار ساله داریم و باید بخشی از این فرهنگ در لباس و پوشش ایرانیان نمود پیدا کند. امید است چنین چشنواره‌هایی کمک کنند طراحان علاوه بر تامین نیاز زنان داخل کشور نیاز زنان مسلمان جهان را نیز تامین کنند و اگر به درستی عمل کنیم قطعا زنان سایر ادیان از این طراحی‌ها استقبال خواهند کرد.

اکرمی تاکید کرد: با تعمیق فرهنگ دینی و ایرانی، باید پوشش زیبای ایرانی و اسلامی در جامعه رواج یابد و جمعیت بیشتری از این جشنواره‌ها استقبال کنند. قطعا با تلاش و زحمت طراحان جمعیت بیشتری را در چنین مراسم‌ و جشنواره‌هایی شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم از برترین‌های جشنواره مد و لباس تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری