۰

در زمینه حجاب و عفاف نمی‌توانیم ذائقه و سلیقه مردم را نادیده بگیریم

بازدید 387

تفاهم نامه‌ای میان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و بنیاد مد و لباس به امضای حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس و سوسن باستانی معاون بررسی‌های راهبردی این معاونت رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم نامه‌ای میان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و بنیاد مد و لباس به امضای حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس و سوسن باستانی معاون بررسی‌های راهبردی این معاونت رسید.

در ابتدای این دیدار معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ترویج لباس‌های زیبا با هویت ایرانی و اسلامی متناسب با سلیقه دختران و زنان ما یک هدف مهم است.

ابتکار با اشاره به اینکه تلاش‌های صورت گرفته در حوزه پوشش از دیدگاه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اشتغال‌زایی اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: امروز مسئله هویت با موضوع پوشش گره خورده و اهمیت این موضوع آشکار است.  بنابراین اگر بتوانیم از دریچه مناسبی زمینه را برای انتخاب‌های خوب جوانان در حوزه پوشش و حجاب مهیا کنیم امید است شاهد تحولات خوبی در این حوزه باشیم.

وی افزود: برخلاف رویکردی که فکر می‌کند هیچ راه حلی به جز محدودیت و اجبار و برخوردهای سلبی وجود ندارد، تجربه در کشور ما نشان داده که رفتارهای فرهنگی و فراهم کردن زمینه برای طراحی‌های خوب و ایده‌پردازی‌های مناسب با توجه به سلیقه‌ها و خواست مخاطب و نسل جوان نتایج مطلوب دارد.

 معاون رئیس جمهور اظهار کرد: در موضوع حجاب و عفاف با روش‌های مناسب حتی پتانسیل تاثیرگذاری فرهنگی بر کشورهای همسایه را نیز داریم که از منظر رونق اقتصادی بسیار مهم است.

در این دیدار حمید قبادی با تشکر از حمایت‌ها و همکاری‌های معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار امیدواری کرد که با امضای این تفاهم نامه شرایط برای وسعت بخشیدن به تعاملات مشترک به شکل سازماندهی شده فراهم شود.

قبادی افزود: در  زمینه حجاب و عفاف نمی‌توانیم ذائقه و سلیقه مردم را نادیده بگیریم.

وی با اشاره به اینکه از طریق آموزش و ارتقاء توان گروه‌های مخاطب و طراحان و تولیدکنندگان می‌توانیم آنها را بیش از پیش به ذائقه مخاطب نزدیک کنیم، گفت: اصلی‌ترین ماموریت ما الگو سازی در جامعه است که یکی از ابزارهای مهم آن آموزش است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد جامعه طراحان ما خانم‌ها هستند و  صرفنظر از نگاه جنسیتی، واقعیت موجود این است که در هر رویدادی اکثریت قریب به اتفاق فهرست فعالان ما را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و در حال حاضر در حوزه مد و لباس که یک حوزه مولد است، نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند.
منبع: خبرگزاری مهر

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری