۰

هر چیزی که باید در مورد پوشت بدانید

بازدید 930

احتمالا شما هم به دستمال کوچکی(پوشت) که افراد مشهور و بالاخص دامادها درون جیب کوچک کت خود قرار می‌دهند را دیده‌اید.

پوشت چیست؟

پوشت در لغت به معنای جیب کوچک است ولی امروزه به عنوان دستمال ظریفی که بعضی در جیب کوچک سمت چپ بالای کت به عنوان یک اکسسوری قرار می‌دهند شناخته شده است.

پوشت

پوشت

اکسسوری چیست؟

اکسسوری (accessory) به هر گونه لوازم جانبی غیر از پوشاک که در کنار لباس‌های پوشیدنی استفاده می‌شود، گفته می‌شود. اکسسوری‌ها، پوشیدنی یا حمل‌کردنی هستند. از انواع اکسسوری‌ها میتوان به دستمال گردن، پوشت، کیف، جواهرات و ….. اشاره کرد.

تاریخچه پوشت؟

استفاده از پوشت به چند قرن پیش بر میگردد. که بعد‌ها توسط ستارگان هالیوود و روسای جمهور کشور‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفت.  به عقیده عده ای دیگر ریشه استفاده آن از مصر باستان می‌‌آید. آنها پارچه‌های کتان کوچکی را با پودری قرمز ، رنگ می‌‌کردند و برای تزئینات از آن استفاده می‌‌کردند و به عنوان نشانه ای از ثروت شناخته میشد. امروزه کاربرد این دستمالها کاملا تغییر کرده و به طور مستقیم با همان استفاده قریمی به عصر حاضر منتقل نشده است و  به عنوان دستمال جیب کت مردانه از آن استفاده می‌‌شود.

به غیر از مصر رد پای پوشت در یونان باستان نیز دیده می‌شود. یونانیان باستان همشیه تکه پارچه ای معطر به همراه داشتند تا مطمئن شوند همواره بوی خوشی دارند. البته برخی نیز ادعا می‌‌کنند که استفاده از پوشت به عنوان یک اکسسوری از زمانی آغاز شد که اعضای کلیسا دستمالی سفید را به خاطر تعلق خاطر به خدا و کلیسا بر بازوی چپ خود می‌‌بستند.

پوشت

پوشت

موارد استفاده؟

در مراسم رسمی ‌‌که هر اشتباهی در پوشش میتواند بی احترامی‌‌به میزبان شود میتوان از پوشت استفاده کرد.

پوشت را درون جیب کوچک و بالا سمت چپ کت قرار می‌دهند و به عنوان یک اکسسوری زیبا از آن استفاده می‌کنند.

انواع پوشت؟

پوشت‌ها در دو نوع ساده (تک رنگ ) و طرح دار استفاده می‌‌شوند.

نحوه بستن پوشت؟

بستن و تا کردن پوشن انواع مختلفی دارد که در این مقاله  ۵  مورد را بررسی می‌‌کنیم:

پوشت مدل کلاسیک

کلاسیک

  • کلاسیک

ابتدا پوشت را با ۲ تا به مربع کوچکی تبدیل می‌کنیم. سپس آن را به درازا تا میزنیم تا هم سایز جیب کت شود. بعد دستمال را طوری در درون کت قرار دهید که لبه‌های بیرونی آن بیرون از جیب قرار گیرد.

پوشت مدل پسکو

پسکو

  • پسکو

پوشت را کامل باز کنید. به صورت درازا و تا یک سوم آن تا بزنید. تای درازای بعدی را روی تای قبلی انجام دهید تا عرض دستمال اندازه جیب شود. مثل تصویر دو تای هم اندازه از بالا و پایین به سمت وسط دستمال بزنید. حالا کل دستمال را تا بزنید یه طوری که از وسط دو قسمت بشود. پوشت شما آمادست.

پشتو مدل پف

پف

  • پف

دستمال را به صورت کامل باز کنید. با نوک دو انگشت دستمال را از نقطه مرکزی گرفته و بلند کنید با دست دیگرتان حلقه ای درست کنید و قسمت زیرین دستمال را از آن عبور دهید در انتها لبه تیز پوشت را تا بزنید  و شیک باشید.

پوشت مدل تاج

تاج

  • تاج

دقیقا برعکس مدل قبلی با این تفاوت که در مدل قبلی پوشت را با لبه تیز تا می‌زدیم اما در این مدل بعد از پایین آمدن حلقه انگشتی دور دستمال از لبه گرد تا می‌زنیم.

پوشت مدل گل

گل

  • گل

این مدل یکی از معروفترین مدل‌های پوشت است. برای این روش یک دست را به شکل مشت نیمه باز زیر پوشت قرار می‌دهیم. با دت دیگر بخشی از دستمال را به داخل حلقه انگشت زیرین هدایت می‌کنیم. انگشتان دست زیرین را به هم کمی نزدیک تر می‌‌کنیم تا قسمتی از دستمال که داخل حلقه انگشتان رفته است به حالتی ثابت قرار بگیرد. به کمک انگشتان دست دیگر دستمال را به سمت خلاف عقربه‌های ساعت می‌‌چرخانیم تا پیچش ایجاد شود. زمانی که شکل موردنظر تکمیل شد ، دستمال را فیکس می‌‌کنیم و داخل جیب کت قرار می‌‌دهیم.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری