۰

نحوه شستن روسری من چگونه است؟

نحوه شستن روسری چگونه است
بازدید 849

نحوه شستن روسری بسیار مهم است. زیرا معمولا جنس روسری‌ها حساس بوده و در زمان شستشو اگر به جنس آن توجه نشود و شستشو به شکل نادرستی انجام شود، روسری زیبا و جذاب‌تان که حتما هزینه‌ زیادی هم بابت آن داده‌اید، غیر قابل استفاده خواهد شد. در این مقاله تصمیم گرفتیم نحوه شستن روسری را برای شما توضیح بدهیم تا با اطلاع از آن در زمان شستشو به روسری‌هایتان آسیب نزنید. همچنین در این مقاله نکاتی را در رابطه با شستشوی روسری بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

شستن روسری ساتن 

برای شستن روسری ساتن لازم است تشت را از آب سرد پر کنید و سپس مقداری از مایع شوینده را داخل آن بریزید. پس از آن روسری ساتن را حدود ۲۰ دقیقه داخل این تشت قرار دهید و سپس آبکشی کنید. در زمان آبکشی نیز توجه کنید که روسری را بیش از حد فشار ندهید یا نچلانید. برای شستن و تمیز کردن لک‌ها، به آرامی دست را روی قسمت‌های لک شده بکشید. در زمان آبکشی نیز دقت کنید که هیچ کفی روی روسری نماند وگرنه روسری لک خواهد شد.

نحوه شستن روسری نخینحوه شستن انواع روسری ساتن ، پشمی ، نخی ، ابریشمی

برای شستن روسری نخی نیز کافیست ظرفی را با آب سرد و شوینده پر کنید و به آرامی و با ملایمت روسری را در آن بشویید. روسری نخی را نباید به هیچ عنوان چنگ بزنید یا در زمان آبگیری آن را فشار دهید. (اگر نمیخواهید سایز آن کوچک شود!) بعد از آبکشی برای گرفتن آب اضافه روسری، ان را داخل یک حوله بپیچید تا آب اضافی‌اش گرفته شود. بعد از آن با استفاده از چوب لباسی، روسری را روی بند یا رخت پهن کن بگذارید. دقت داشته باشید روسری نخی نباید در معرض نور مستقیم خورشید یا باد خشک شود.

نحوه شستن روسری ابریشمی

طرز شستن روسری ابریشمی نیز مانند روسری‌های دیگر با دست انجام می‌شود تا رنگ یا الیاف روسری دستخوش تغییر نشوند. ظرفی را از آب گرم پر کنید و مقداری شوینده داخل آن بریزید و روسری را بدون چنگ زدن و با ملایمت داخل این مایع بشویید. بعد از چند دقیقه مرحله آبکشی را انجام دهید. بعد از شستن روسری برای خشک شدن آن هرگز روسری را نچلانید و یا در خشک کن قرار ندهید. زیرا اینکار باعث می‌شود الیاف روسری شکل خود را از دست بدهند و کش بیایند. برای خشک کردن روسری ابریشمی نیز بهتر است آن را داخل حوله بپیچید و آب اضافه آن را بگیرید و سپس روی سطحی صاف آن را پهن نمایید.

شستن روسری مشکی

طریقه شستن روسری مشکی به این بدین صورت است که حتما باید از آب سرد برای شستشو استفاده شود. در ضمن بهتر است از شوینده مخصوص لباس‌های مشکی یا تیره برای شستن روسری مشکی استفاده کنید. این شوینده‌ها به حفظ رنگ لباس کمک می‌کنند و سبب رنگ پریده شدن لباس‌ها نمی‌شوند. در زمان شستشو مقدار کمی شوینده استفاده کنید زیرا روسری‌ها آنقدر چرک یا کثیفی ندارند که مقدار زیادی شوینده لازم داشته باشند. در زمان شستشو به هیچ عنوان روسری را چنگ نزنید. بعد از آبکشی با آب سرد، روسری مشکی را در معرض نور خورشید قرار ندهید.

شستن روسری پشمی

روسری‌های پشمی را با یک صابون ملایم و یا شامپو بچه بشویید و بگذارید روسری پشمی داخل آب گرم و مایع به مدت ۱۵ دقیقه بماند. بعد از آن روسری را آبکشی کنید و آن را داخل کیسه پلاستیکی زیپدار بگذارید. چند دقیقه این کیسه را تکان دهید و بعد از آن شال را روی یک حوله پهن کنید تا آب اضافی آن جذب حوله شود. بدون اینکه روسری را تا بدهید روی سطحی صاف آن را خشک کنید.

نکاتی کلی برای شستن روسری

نحوه شستن روسری با هر جنس یا الیافی که باشد بهتر است با دست انجام شود. معمولا اکثر بانوان به دلیل نداشتن فرصت کافی و مشغله کاری زیاد، روسری‌ها را کنار دیگر لباس‌ها با ماشین لباسشویی می‌شویند که کاری اشتباه است و بافت روسری آسیب می‌بیند.

نکات کلی برای نحوه شستن روسری نخی ، پشمی ، ابریشمی و...در زمان شستن روسری نکاتی که در زیر بیان می‌شود را به خاطر داشته باشید تا بتوانید مدت‌ها از روسری‌های محبوب‌تان استفاده کنید. قبل از هر نکته‌ای به خاطر داشته باشید که معمولا روسری‌ها دارای برچسب یا لیبلی هستند که در آن اطلاعات لازم نوشته شده است؛ مثلا جنس، حرارت آب جهت شستشو، درصد نخ یا نایلون، میزان حرارت اتو و … که لازم است حتما آن را در نظر بگیرید.

نکات نحوه شستن روسری 

۱- درجه حرارت آب: جهت شستن روسری حتما درجه حرارت آب را در نظر داشته باشید. معمولا استفاده از آب گرم یا آب داغ سبب آسیب دیدن بافت و الیاف روسری می‌شود و عمر روسری کم می‌شود. به همین دلیل بهتر است در زمان شستشو از آب با دمای نرمال یعنی آب شیر که کمی متمایل به سرد باشد، استفاده کنید.

۲- مایع شستشو: برای شستن روسری می‌توانید از مایع لباسشویی، شامپو بچه و یا مایع ظرفشویی استفاده کنید. البته استفاده از مایع‌هایی که دارای آنزیم کمتری هستند، توصیه می‌شود. اگر هم فکر می‌کنید با استفاده از هر کدام از این موارد، ممکن است رنگ یا الیاف روسری تغییر کند، پس می‌توانید روسری را با آب خالی چند بار بشویید.

۳- تمیز کردن لک‌ها: معمولا پاک کردن لکه‌های مانند روغن یا سس از روی روسری کار سختی است. برای تمیز کردن لک‌ها، دقیقا روی لکه را صابون بزنید و با نوک انگشت ماساژ دهید تا پاک شود. بعد از پاک کردن لکه، روسری را داخل محلول آب و مایع تکان بدهید و اصلا آن را چنگ نزنید و نچلانید.

۴- آبکشی روسری: برای آبکشی روسری، کافیست ظرف را از آب شیر پر کنید و روسری را داخل ظرف آب تکان دهید. می‌توانید بگذارید شیر آب باز باقی بماند. بعد از چند بار تکان دادن روسری آن را داخل سبدی بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود. برای گرفتن آب اضافی روسری از حوله هم می‌توانید استفاده کنید ولی دقت کنید که به هیچ عنوان روسری را فشار ندهید و یا نچلانید.

نحوه آویزان کردن روسری

ابتدا روسری را روی چوب لباسی آویزان کنید زیرا این‌کار باعث می‌شود روسری‌ها کمتر چروک شوند. برای خشک کردن روسری می‌توانید چوب لباسی را روی رخت پهن کن یا بند بگذارید و یا از چوب لباسی‌های مخصوص برای خشک کردن روسری بهره بگیرید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۱ میانگین: ۳]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری