۰

سال ۹۸، سال خودکفایی در تولید شال و روسری

حمید قبادی-اختتامیه جشنواره مد و لباس فجر
بازدید 516

صنعت تولید شال و روسری با توجه به لزوم حفظ پوشش اسلامی در کشور ما جایگاه ویژه‌ تری نسبت به سایر کشورها دارد. با بهره‌گیری از ظرفیت‌های این صنعت می‌توان به قطب تولید شال و روسری در میان کشورهای اسلامی و در منطقه خاورمیانه تبدیل شد. علاوه بر این با حمایت از کسب و کارهای نوپا و کوچک در این عرصه می‌توان به اشتغالزایی نیز کمک بسیاری نمود.

البته تمامی این موارد نیازمند خودکفایی در این عرصه می باشد. حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس فجر در این باره اظهار امیدواری کرد: سال آینده جشن خودکفایی تولید شال و روسری را با تولید ۱۵۰ میلیون اثر برپا کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه زنان خبرگزاری فارس حمید قبادی رئیس جشنواره و دبیر کارگروه مد و لباس کشور در آیین اختتامییه جشنواره هشتم مد و لباس فجر با بیان اینکه ۱۰ ماه پرفراز و نشیب را برای برگزاری جشنواره مد و لباس فجر را طی کردیم و  نشست‌ها، جلسات و … زیادی برگزار شد تا با استفاده از نقطه‌نظرات جایگاه مد را ارتقا بخشیم گفت: یکی از وظایف ما نقش‌آفرینی و تاثیرگذاری است، امیدواریم بتوانیم همه در این عرصه اثربخش باشیم و در سخت‌ترین شرایط موجود کشور موثر باشیم و گام‌های خوبی را برداریم.

وی ادامه داد: انشالله به سمتی برویم که بتوانیم حوزه مد و پوشاک را نه تنها در کشور بلکه به صورت بین‌المللی معرفی کنیم.

رئیس جشنواره مد و لباس فجر اظهار داشت: ما در حوزه مد و لباس به سمتی می‌رویم که وابستگی را کنار بگذاریم و با کنار گذاشتن آفت‌های قاچاق  به سمت استقلال برویم.

وی با اظهار خوشحالی از اینکه در جشنواره هشتم مد و لباس فجر علاوه بر بازدیدکنندگان تخصصی، مردم و علاقه‌مندان هم بی‌نظیر بود؛ افزود: اینکه می بینیم مردم مد ایرانی را می‌پسندند و از محصولات خارجی فاصله گرفتند، اتفاق خوبی است.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ یکی از اهداف ما حرکت به سمت حرفه‌ای شدن خواهد بود و اولین چالش آن ارتقای سطح دانش است.

قبادی با اشاره به اینکه باید به سمت نقد و گفتگو آثار برویم و آستانه تحمل و نقد را بالا ببریم گفت: البته نقد باید براساس الگو و قواعد باشد.

رییس جشنواره مد و لباس فجر گفت: باید ایران را در ابعاد مختلف از طریق مد و لباس معرفی کنیم و تجربه مکران بسیار خوب بود.

وی با اشاره به اینکه  ۳هزار نفر در جلسات جشنواره  با موضوع مکران حضور داشتند تا آموزش ببیند، ارتباط خوب بخش صنعت، طراحی پارچه، تولیدکنندگان را از اتفاقات خوب جشنواره عنوان کرد.

وی ادامه داد: این مساله زمینه‌سازی در اختیار قرار دادن محصولات به مردم خواهد بود.

دبیر کارگروه مد و لباس فجر  هویت‌بخشی و ایجاد شرایط فعالیت به جهت صیانت از حوزه مد و لباس را از دیگر اهداف سال آتی این کارگروه برشمرد و گفت: باید نهادهای دولتی زمینه فعالیت‌ها را فراهم کنند و بستر را برای تسهیل خانه‌های مد، تولیدکنندگان ایجاد کنیم و چنین کاری را انجام دادیم. امیدوارم بیش از پیش نهادها و سازمان‌ها هماهنگ باشد.

قبادی گفت: امیدواریم جشن خودکفایی تولید شال و روسری  را با تولید ۱۵۰ میلیون اثر برپا کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش پارچه‌سازی، زیورآلات و موسسات و مراکز علمی و دانشگاهی که امسال خوب درخشیدند هم به زودی شاهد خودکفایی خواهیم بود.

دبیر کارگروه مد و لباس فجر با بیان اینکه در حوزه بین‌المللی هم توانستیم خودمان را ثابت کنیم گفت: بسیاری از خارجی‌ها از پیشرفت مد و لباس ایران انگشت به دهان ماندند.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری