انواع جنس شال و روسری
بازدید 8285
Scarfbank 1880 روز پیش
بدون دیدگاه

۱۳ نوع جنس شال و روسری، از ساتن تا ابریشم

روسری، یک تکه پارچه ساده است که دور گردن یا شانه‌ها و گاهی اوقات روی سر پیچیده می‌شود. روسری اندازه‌ها و شکل‌های متنوعی وجود دارد. روسری‌های متداول شامل روسری‌های مستطیلی، مثلثی و مربعی هستند. این لباس نه تنها برای گرم نگه داشتن شما استفاده می‌شود، بلکه امروزه یک ابزار مد محبوب نیز هست. در صورت استفاده صحیح، روسری‌ها می‌توانند ظاهر شما را متحول کنند. انواع جنس روسری و جنس شال در بازار وجود دارند که هر فردی می‌تواند با توجه به نیاز و علاقه شخصی خود تهیه و از روسری و شال مورد نظر خود استفاده کند.

در انتخاب هر کالایی که با پارچه تولید می‌شود، همیشه جنس پارچه یکی از مهمترین ملاک‌های انتخاب به شمار می‌رود. روسری و شال هم از این قاعده مستثنی نیستند و البته از مهمترین‌ها هستند چرا که در پوشش سر با توجه به فصول مختلف سال باید از جنس خاصی متناسب با دمای آن فصل استفاده شود تا در فصل سرد سال در سرما مقاوم بوده و در فصل گرم نیز خنکی به همراه داشته باشد. انواع روسری زمستانه یا شال زمستانه برای فصول سرد سال مناسب هستند.

روسری مزایای زیادی دارد که شاید قبلاً به آنها فکر نکرده باشید. به غیر از گرم نگه داشتن شما در هوای سرد و بهبود استایل شما، می‌توانند مزایای بسیار دیگری نیز به همراه داشته باشند. روسری می‌تواند به شما کمک کند وقتی زیر آفتاب بعد از ظهر بیرون می‌روید، پوست خود را از نور سوزان خورشید نجات دهید. پیچیدن روسری دور شانه‌ها نه تنها شیک به نظر می‌رسد بلکه از پوست بازوها نیز در برابر برنزه شدن محافظت می‌کند.

روسری می‌تواند موهای شما را از گره خوردن در هوای غبارآلود و باد محافظت کند. اگر روسری با خود حمل می‌کنید، لازم نیست نگران باد موهای‌تان باشید. به‌سادگی آن را دور سر خود بپوشانید، و شما آماده هستید. روسری می‌تواند به شما کمک کند وقتی زیر آفتاب بعد از ظهر بیرون می‌روید، پوست خود را از نور سوزان خورشید حفظ کنید. پیچیدن روسری به دور شانه‌ها نه تنها کاری شیک به نظر می‌رسد بلکه از پوست بازوها نیز در برابر برنزه شدن محافظت می‌کند.

شگفت انگیز است که یک تکه پارچه ساده می‌تواند عملکردهای مختلفی داشته باشد. اکنون که متقاعد شده‌اید که روسری یکی از لوازم ضروری برای پوشش است، بیایید انواع مختلف روسری‌ها و شال‌های موجود در بازار را به تفکیک انواع جنس آن‌ها بررسی کنیم.

انواع روسری بر اساس جنس آن

انواع مختلفی از روسری بر اساس مواد مختلف وجود دارد. اگرچه می‌توانید از هر پارچه‌ای روسری بسازید، اما همیشه باید به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر اوقات روسری اطراف گردن شما پیچیده می‌شود. به همین دلیل باید از موادی در روسری استفاده کنید که نرم، راحت و قابل تنفس باشد. مهمترین انواع جنس روسری و جنس شال، در زیر به همراه کاربردها و خصوصیات آن ذکر شده است.

۱- روسری نخی

روسری‌ نخی از رایج‌ترین و متنوع‌ترین انواع روسری‌های موجود در بازار است. شما چه دامن بپوشید چه شلوار جین، جنس روسری نخی به گونه‌ای است که با همه چیز به‌خوبی ست می‌شود. دختران جوان دوست دارند روسری نخی را برای تزیین لباس‌های خود به سر کنند، اما برای خانم‌ها روسری‌ها نقش مهم تری دارند. روسری به ظرافت و استایل لباس آنها اضافه می‌کند. علاوه‌براین، استفاده از جنس روسری مناسب می‌تواند احساس بسیار بهتری به لباس پوشیدن شما بدهد.

15 نوع متفاوت روسریجنس روسری نخی از زیرمجموعه پارچه‌های پنبه‌ای است که سبک و نازک نیز هستند و به همین دلیل بیشتر در فصول گرم سال (بهار و تابستان) مورد استفاده می‌گیرند. یکی دیگر از ویژگی‌های روسری نخی که سبب برتری آن‌ها بر روسری‌های ساتن نیز هست، سر نخوردن از روی سر است.

معمولا روسری‌های نخی در رنگ‌های جذاب و لذت بخشی تولید می‌شوند. این روسری‌ها در محل گره روسری چروک می‌شوند و بهترین انتخاب برای استفاده و ست کردن با سایر لباس‌ها به شمار می‌روند.
اگر همیشه در انتخاب رنگ روسری دچار مشکل هستید مقاله انتخاب رنگ روسری ما که بر اساس نکات روانشناسی رنگ‌ها نوشته شده است را از دست ندهید.

روسری‌های نخی نرم، راحت، قابل تنفس و مقرون‌به‌صرفه هستند و به همین دلیل بیشتر خانم‌ها استفاده از این جنس روسری را ترجیح می‌دهند. روسری نخی نیز برای افرادی که پوست حساسی دارند مناسب است. این روسری‌ها بسیار نرم هستند و باعث تحریک و خارش پوست نمی‌شوند. اگر از روسری برای پوشاندن سر خود استفاده می‌کنید، روسری‌های نخی برای ایمن نگه داشتن شما از گرمای تابستان و باد، بدون ایجاد احساس خفگی، ایده آل هستند. روسری‌های نخی در رنگ‌ها، طرح‌ها، طرح‌ها و اندازه‌های مختلف موجود هستند. شما می‌توانید یک نوع روسری نخی را انتخاب کنید که بهترین ظاهر را به شما بدهد.

شال نخی

در بسیاری از کشورها از شال و روسری به عنوان یک پوشش استفاده می‌کنند. به عنوان مثال در کشورهای اروپایی شال و روسری ماهیت شال گردن دارد. این در حالی است که در کشور ما ایران، این دو لباس نوعی پوشش و حجاب محسوب می‌شود؛ بنابراین انتخاب طرح، رنگ و جنس آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از انواع شال نخی در فصول گرم سال مانند بهار و تابستان بسیار رایج است.

انواع شال نخی

دنیای شال و روسری گستردگی بسیار زیادی دارد. تنوع مدل و رنگ‌های شال و روسری در بازار بسیار زیاد است. علاوه بر این، شال‌ها جنس‌های مختلفی دارند که در محیط‌های خاص و فصول مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شال‌های نخی را می‌توان به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی کرد:

انواع شال نخی چیست؟

  • شال نخی پلیسه:

یکی از پرطرفدارترین شال‌های نخی در فصل تابستان، شال‌های نخی پلیسه‌دار است. استفاده از این مدل شال در بین خانم‌های جوان و خوش‌پوش بسیار رایج است. این مدل از شال‌ها بسیار سبک و راحت هستند. همچنین ایستایی این نوع از شال‌ها در مقایسه با سایر مدل‌ها بسیار بهتر هستند و به سختی از روی سر شما سر می‌خورند. اگر شما هم برای استفاده روزانه و یا مهمانی به دنبال یک شال زیبا و خاص می‌گردید، شال‌های نخی پلیسه را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

  • شال نخی ساده:

شال‌ ساده نخی جزو یکی از انواع شال نخی است که بسیار سبک و لطیف بوده و برای استفاده روزانه و یا مهمانی گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. یکی از ویژگی‌های مثبت این مدل از شال‌ها، طرح ساده‌ی آن است؛ بنابراین شما می‌توانید این مدل از شال نخی تک رنگ را با لباس‌های ساده و یا طرح‌دار ست کنید. شال نخی ساده، ایستایی مناسب بر روی سر دارد و شما را هنگام پوشیدن اذیت نخواهد کرد.

  • شال نخی گلدار:

اگر به شال‌های سنتی علاقه دارید، استفاده از شال نخی گلدار را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اغلب این مدل از شال‌ها در طرح‌های دلربایی تولید شده‌اند و نظر هر خانمی را به خود جلب می‌کنند. شال نخی طرح دار اصلا از روی سر شما سر نمی‌خورد، بنابراین بهترین انتخاب برای استفاده روزانه و یا کاری است. از آنجایی که این مدل از شال‌ها، طرح‌های شلوغی دارند؛ بنابراین می‌توانید با مانتوهای ساده آنها را بپوشید.

مزیت استفاده از شال نخی

بسیاری از خانم‌ها، انواع شال نخی را به دیگر شال‌ها ترجیح می‌دهند. به این دلیل که پارچه‌های نخی که برای این شال‌ها استفاده می‌شوند، مزیت‌های بسیار خوبی دارند؛ بنابراین استفاده از این مدل شال‌ها در بین خانم‌ها بخصوص خانم‌های جوان، طرفداران بسیار زیادی دارد. از مزیت‌های استفاده از شال و روسری نخی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم ایجاد حساسیت پوستی: شال‌های نخی هیچ‌گونه حساسیت پوستی برای شما ایجاد نخواهند کرد. به این دلیل که پارچه‌های نخی سازگاری بسیار خوبی با پوست دارند.
  • جذب کمتر عرق: شال‌های نخی معمولا برای فصل تابستان یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب هستند. به این دلیل که در مقایسه با سایر جنس‌ها، کمتر عرق خواهید کرد. از طرفی دیگر، جذب بوی بد عرق در این شال‌ها همانند لباس‌های نخی بسیار کمتر است.
  • خنک بودن: بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند که برای فصل تابستان از شال‌های نخی استفاده کنند. به این دلیل که جنس‌های نخی نسبت به سایر پارچه‌ها، خنک‌تر هستند.
  • عمر طولانی‌تر و ماندگاری بالا: انواع شال نخی نسبت به سایر جنس‌ها، عمر و ماندگاری بسیار بالایی دارند؛ بنابراین با خرید این مدل از شال‌ها تا سال‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید.
  • عدم نیاز به اتوکشی: اگر شال خریداری شده شما از نخ خالص باشد نیازی به اتو کشیدن نخواهید داشت. این در حالی است که اگر شال شما از جنس نخ و پنبه باشد، ممکن است بعد از هر بار شستن، اتو کشی لازم داشته باشد. در واقع این موضوع بستگی به درصد پنبه دارد.
  • گوله نشدن شال: یکی از دلایل استفاده از شال نخی عدم گوله شدن پارچه آن است. در نتیجه همیشه شکل ظاهری این مدل از شال‌ها همانند روز اول خواهد بود.

"مزایای

نحوه شست و شوی شال نخی

قیمت مناسب، گرمای شدید هوا در فصل تابستان، جلوگیری از عرق کردن، طرح‌های زیبا و متنوع، تاثیرات مثبت این نوع پارچه بر روی پوست و مو و … از جمله دلایلی است که باعث شده است تا این مدل از شال‌ها طرفداران بسیار زیادی در بین خانم‌ها داشته باشند.

اگر شما هم قصد خرید انواع شال نخی را دارید، بهتر است تا با نحوه صحیح شستشوی این مدل از شال‌ها آشنا شوید تا ماندگاری و طول عمر شال شما بیشتر شود. هنگام شستن شال‌های نخی بهتر است این نکات را در نظر داشته باشید:

  • برای شستن شال و روسری نخی بهتر است از آب سرد استفاده کنید. اگر دمای آب شستشو بیشتر از ۳۰ درجه باشد، ممکن است به بافت شال و روسری نخی شما آسیب وارد شود.
  • بعد از شستن شال و روسری نخی پیشنهاد می‌کنیم که برای خشک شدن، آن را در سایه نگهداری کنید. همچنین برای جلوگیری از چروک شدن، مطمئن شوید که حتما آب اضافی روسری گرفته شده است.
  • از پودرهایی که دارای آنزیم هستند، به هیچ وجه برای شستن شال و روسری استفاده نکنید.
  • اگر قصد دارید تا شال و روسری نخی خود را با دست بشویید، پیشنهاد می‌کنیم که این کار را به صورت ملایم انجام دهید. در غیر این صورت اگر می‌خواهید که انواع شال نخی خود را با ماشین لباس‌شویی بشویید، حتما درجه‌ی آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که بر روی نخ ملایم باشد.
  • برای اتو کشیدن پیشنهاد می‌کنیم که اتو را در درجه حرارت ملایم قرار دهید و از کشیدن مستقیم اتو بر روی شال و روسری خودداری کنید. برای این منظور می‌توانید یک پارچه سفیدی بر روی شال خود قرار دهید و سپس اتو را بر روی پارچه بکشید.

نکات مهم هنگام خرید شال نخی

  • انتخاب رنگ روشن: اگر قصد خرید را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که رنگ‌های روشن را برای خودتان انتخاب کنید. به این دلیل که این مدل از شال‌ها معمولا برای فصل تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نتیجه استفاده از رنگ‌های تیره باعث می‌شود تا سلامتی پوست و موی سر شما دچار مشکل شود. چرا که رنگ‌های تیره، گرمای بیشتری را به خود جذب می‌کنند.

در نتیجه بعد از مدتی استفاده، دچار جوش در بخش‌های مختلف پوست، آفتاب سوختگی و یا انواع مشکلات پوستی خواهید شد.

  • کیفیت پارچه نخی: تشخیص جنس روسری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برخی از شال‌های نخی حالتی براق و یا مات گونه دارند. اگر شال خریداری شده شما به صورت براق باشد، معمولا از پلی‌استر در تهیه آن استفاده شده است. البته برخی از شال‌های نخی که دارای پنبه نیز هستند، براق به نظر می‌رسند. اگرچه این مدل از شال‌های نخی قیمت بالاتری دارند، اما به معنای مرغوبیت پارچه آن نیست.

در نتیجه بهتر است قبل از خرید به کیفیت آن نیز توجه کنید.

  • قیمت مناسب: نکته آخر هنگام خرید شال نخی توجه به قیمت آن است. اگرچه کیفیت پارچه حرف اول را در انتخاب شال می‌زند، اما همیشه قیمت بالا به معنای کیفیت عالی نیست.

"خرید

شما می‌توانید برای خرید شال و خرید روسری مدل‌های جدید ۲۰۲۲ به سایت ما مراجعه کنید و از مدل‌های زیبای ما دیدن کنید. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی برای انتخاب شال مناسب و یا چاپ پارچه می‌توانید نظر خود را زیر همین پست با ما در میان بگذارید.

۲- روسری ابریشمی

پارچه ابریشمی یکی از زیباترین پارچه‌های موجود است. این پارچه یک پارچه سبک وزن است و از آن برای ساخت لباس‌های لوکس استفاده می‌شود. به‌خوبی می‌توانید آن را بپوشید و به همین دلیل پارچه محبوبی برای ساخت روسری است. بافت‌های نیمه مشبک آن ظاهری بسیار شفاف به این پارچه می‌بخشد.

جنس روسری پشمی نیز مانند روسری نخی، زیرمجموعه پارچه‌های پنبه‌ای می‌باشد. البته این نوع روسری و شال مناسب فصل‌های سرد سال می‌باشد چرا که هوا در میان الیاف آن محبوس شده و به عنوان عایقی در مقابل سرما عمل می‌کند. این نوع روسری کمتر چروک می‌شود ولی زمانی که مجبور به اتوکردن می‌شوید سعی کنید به صورت غیرمستقیم آن را اتو کنید تا الیاف آن آسیب نبیند. برای این کار می‌توانید از یک پارچه محافظ بر روی پارچه اصلی استفاده کنید.

انواع روسری ابریشمی، فوق العاده شیک به نظر می‌رسند. آنها صرفاً به عنوان یک لوازم جانبی مد استفاده می‌شوند؛ زیرا برای گرم نگه داشتن شما بسیار سبک هستند. اگر قصد دارید به یک شام رسمی یا عصرانه بروید، بستن روسری ابریشمی به زیبایی اطراف شانه‌های شما مطمئنا ظاهری رویایی و باکلاس می‌دهد! این جنس روسری، یک اکسسوری قدرتمند مد است. روسری‌ ابریشمی، با لباس‌های رسمی و غیررسمی عالی به نظر می‌رسند. آنها را می‌توان در طول روز یا عصر پوشید. مهم نیست در چه زمانی از روز شال ابریشمی می‌پوشید، بدون شک روسری ابریشمی بر ظرافت و زیبایی لباس شما بسیار می‌افزاید.

روسری ابریشمی

۳- نوع دیگر روسری ابریشمی

نوع دیگری از روسری ابریشمی به خاطر طرح‌ها و رنگ‌های پرجنب‌وجوش خود معروف است. لباس‌های ساخته شده از ابریشم برای قرن‌ها توسط خانواده‌های سلطنتی پوشیده شده‌اند و حتی امروزه نیز ظرافت و ارزش خود را حفظ کرده‌اند. ابریشم یک ماده درجه یک است و روسری ابریشمی نیز همینطور است. اگرچه روسری ابریشمی گران‌تر از روسری‌های دیگر هستند، اما ارزش بسیار زیادی دارند. زیبایی و کیفیت این جنس روسری اصلا قابل تردید نیست. این روسری‌های هیجان‌انگیز نه تنها ظاهر شما را زیباتر می‌کنند، بلکه فواید زیادی دارند که شاید قبلاً در مورد آنها نشنیده باشید.

برخلاف پنبه، ابریشم رطوبت پوست و موی شما را حفظ می‌کند. اگر می‌خواهید برای مدت طولانی‌تری جوان‌تر به‌نظر برسید، انواع روسری‌ ابریشمی می‌توانند به شما کمک کنند. استفاده منظم از روسری ابریشمی پوست شما را برای مدت طولانی‌تری درخشان نگه می‌دارد زیرا رطوبت پوست را حفظ می‌کند. درنتیجه فواید زیادی را برای موهای شما به ارمغان می‌آورد و موهای شما را نرم، صاف و ابریشمی می‌کند. علاوه‌براین، اگر پوست حساسی دارید، این جنس روسری برای شما بسیار عالی خواهد بود؛ زیرا خاصیت ضد حساسیت دارد. این جنس روسری بسیار گران است اما آن را یک سرمایه بسیار مناسب در نظر بگیرید. انواع روسری ابریشمی همیشه مد بوده‌اند و هیچ‌وقت از مد روز خارج نخواهند شد.

نوعی از روسری ابریشمی

۴- روسری ترمه

ترمه محبوب‌ترین پارچه در صنعت مد است. این پارچه نه تنها شما را گرم نگه می‌دارد، بلکه باعث می‌شود بسیار عالی به‌نظر برسید. بهترین ویژگی روسری ترمه این است که در زمستان شما را گرم نگه می‌دارد، در تابستان نیز عرق نمی‌کنید. این جنس روسری برای پوشیدن در انواع آب‌وهوا مناسب خواهد بود.

ترمه از زیر پوشش بزهای ترمه‌ای که در چین و مغولستان یافت می‌شود به‌دست می‌آید. کت ترمه روی بدن بز با کاهش دما رشد می‌کند تا بزها گرم نگه داشته شوند. ترمه پارچه‌ای سبک وزن است که جابه‌جایی انواع روسری ترمه را آسان می‌کند. این روسری‌ها بسیار نرم با حس ابریشمی هستند، به این معنی که روسری ترمه برای پوشیدن در هر آب‌ و هوایی از جمله تابستان راحت هستند.

روسری‌های ترمه در رنگ‌های بسیار متنوعی موجود هستند. از آنجایی که آنها از منبع طبیعی به‌دست می‌آیند، برای استفاده توسط افراد دارای پوست حساس، بی‌خطر هستند و هیچ خطری برای محیط زیست ندارند. دلایل متعددی وجود دارد که چرا روسری‌های ترمه بهترین جنس روسری هستند. مهمترین آنها این است که به شما ظاهری بسیار عالی می‌دهند.

روسری ترمه

۵- روسری پشمینه

پارچه پشمینه به دلیل عایق بودن و بافت فوق العاده‌اش بسیار محبوب است. این پارچه در هوای سرد شما را گرم نگه می‌دارد و از سرمای نسیم زمستانی محافظت می‌کند. روسری‌های پشمینه فوق العاده شیک و زیبا هستند. این جنس روسری و شال به گونه‌ای است که  لباس‌ها را برجسته می‌کند و شما را زیباتر نشان می‌دهد. تنها پیچیدن روسری پشمینه دور گردن کافی است تا تیپ شما بسیار خوش‌رنگ و زیبا شود. روسری‌های پشمینه فوق العاده نرم و راحت هستند. این روسری‌ها به قدری نرم هستند که می‌توانید نوزاد را در آن بپیچید. پارچه این روسری پوست شما را تحریک نمی‌کند، بنابراین شما عاشق لمس یک روسری پشمینه روی بازوهای برهنه خود خواهید شد.

روسری پشمینه سبک وزن است. از این رو حمل آن بسیار آسان خواهد بود. این روسری‌ها یک اکسسوری عالی برای لباس شما در هنگام بیرون رفتن برای یک شام رسمی و یک عصرانه در طول زمستان هستند. روسری‌های پشمینه اغلب پارچه انتخابی برای بسیاری از خانم‌ها هستند؛ زیرا به دلیل نرم و سبک بودن، دور گردن شما برآمده نمی‌شوند. درحالی‌که روسری پشمینه دور گردن یا شانه‌های شما پیچیده شده است، می‌توانید با راحتی کامل حرکت کنید.

روسری پشمینه

۶- روسری مخملی

روسری‌های مخملی زیبا به نظر می‌رسند، اما نکته‌ای که در این پارچه وجود دارد ضخیم بودن آن است. از این رو بستن شال مخمل دور گردن در زمستان‌ها کمی ناراحت‌کننده و خسته کننده خواهد بود. این جنس پارچه مخمل بسیار گرم و نرم است و در زمستان به شما احساس گرما و آرامش زیادی می‌دهد. اما باید مطمئن شوید که پهنای روسری مخملی که می‌خواهید بپوشید زیاد نباشد. در صورت بزرگ بودن پهنای روسری، ممکن است اذیت شوید.

روسری‌های مخملی در رنگ‌های بسیار متنوعی در بازار موجود هستند. آیا تا به حال روسری‌های مخملی را دیده‌اید که در یک فروشگاه بر روی هم چیده شده‌اند؟ طیف رنگ‌های این روسری در یک خط آنقدر جذاب به نظر می‌رسند که دل‌تان می‌خواهد همه آنها را خریداری کنید. روسری‌های مخملی بدون شک بسیار زیبا، مناسب و ظریف به نظر می‌رسند. می‌توانید آن‌ها را دور گردن بپیچید یا به زیبایی دور شانه‌های خود حمل کنید تا جذابیت زنانه‌ خود را به دیگران نشان دهید.

۷. روسری پشمی

روسری‌های پشمی دارای بهترین مواد سازنده روسری هستند، به عبارتی بهترین جنس روسری را دارند. در میان تمام مواد پارچه، پشم رایج‌ترین و طبیعی‌ترین ماده‌ای است که از پستانداران به‌دست می‌آید. در بدن بسیاری از پستانداران برای گرم نگه داشتن آنها پشم تولید می‌شود. با توجه به منشأ طبیعی الیاف پشمی، استفاده از آن برای انسان بی‌خطر خواهد بود.

انواع روسری پشمی باکیفیت، امکان لمس نرم دارند و بسیار قابل تنفس و راحت هستند. اگر روسری پشمی به سر می‌کنید که از بهترین کیفیت پشم ساخته شده است، حتی احساس نمی‌کنید چیزی پوشیده‌اید، اما گرم و راحت خواهید ماند. با این‌ حال، دلیلی وجود دارد که ما به طور خاص به روسری‌هایی اشاره کنیم که از پشم ساخته شده‌اند. پشم‌هایی که کیفیت پایین‌تری دارند می‌توانند باعث خارش و اذیت شما شوند.

تصور همگان بر این است که پشم برای گرم نگه داشتن شما بسیار مناسب است. اجازه دهید برای شما واقعیتی را بیان کنیم که شاید ندانید. پشم پارچه‌ای است که دمای بدن را تنظیم می‌کند. این بدان معنی است که در زمستان بدن شما را گرم نگه می‌دارد و در تابستان به شما احساس خنکی می‌دهد. اگر با وجود برخی پارچه‌ها از حساسیت رنج می‌برید، شال پشم خالص برای شما ایمن‌ترین و بهترین گزینه روسری باشد. روسری پشمی هیچ‌گونه حساسیت و تحریکی ایجاد نمی‌کند؛ زیرا یک ماده کاملا طبیعی است که از پستانداران به‌دست می‌آید.

الیاف پشم بسیار ظریف هستند و این باعث می‌شود این ماده کاملاً انعطاف پذیر باشد. می‌توانید سال‌ها روسری پشمی بپوشید، و از دیدن اینکه هنوز شکل خود را حفظ کرده، کشیده شده و محو یا فرسوده نمی‌شود بسیار شگفت‌زده خواهید شد.

واقعیت دیگر در مورد پشم این است که حاوی ماده‌ای به نام لانولین است، مومی که پشم را ضد آب می‌کند. همچنین، شما حتی نیازی به شستن روسری پشمی خود به‌طور مرتب ندارید؛ زیرا ساختار فیبر منحصربه‌فردی دارد که اجازه نمی‌دهد بوی بدن در پارچه جمع شود.

با دلایل بسیار زیادی که پشتوانه کاربردی بودن روسری‌های پشمی است، می‌توانید ببینید که چرا افراد باید حداقل یک روسری پشمی در کمد لباس خود داشته باشند. روسری‌های پشمی به دلیل انعطاف پذیری، عمر طولانی و راحتی که برای شما دارند، بهترین سرمایه گذاری برای روسری هستند.

روسری پشمی

۸. روسری توری

پارچه توری، بسته به نوع الیاف مورد استفاده در توسعه پارچه می‌تواند نرم یا درشت باشد. برای این جنس روسری، باید از پارچه توری نرم استفاده شود. روسری معمولاً به دور گردن پیچیده می‌شود، قطعا شما نمی‌خواهید که روسری در تمام مدتی که آن را می‌پوشید، مدام شما را نیش بزند. توری ساخته شده از الیاف ابریشم بسیار نرم است و اغلب برای روسری ترجیح داده می‌شود. روسری‌های توری نایلونی کمی سفت هستند و روسری‌های توری پلی استر می‌توانند درشت یا نرم باشند.

روسری‌های توری صرفاً برای تزیین لباس استفاده می‌شوند زیرا نمی‌توانند شما را گرم نگه دارند. آنها زیبا و ظریف به نظر می‌رسند و می‌توانید هنگام رفتن به یک شام عصرانه، یک روسری توری با لباس رسمی حمل کنید. یا درحالی‌که بخشی از بازوهای برهنه خود را به نمایش می‌گذارید، آن را دور شانه‌های خود ببندید. این جنس روسری برای بانوان بدون شک، بسیار جذاب و زیبا به نظر می‌رسد!

بیشتر بخوانید:

معرفی انواع شال و روسری

۹. روسری ویسکوز

روسری‌های ویسکوز یکی دیگر از انواع روسری‌های رایج هستند که محبوبیت بسیار زیادی در بین خانم‌ها دارند. ویسکوز یک ماده بسیار نرم است و حسی مانند ابریشم به شما می‌دهد. روسری‌های ساخته شده از این ماده به زیبایی پوشانده می‌شوند و لمس بی‌عیب‌ونقصی به هر لباس می‌دهند. بهترین چیز در مورد روسری‌های ویسکوز این است که این روسری‌ها دارای حس نرم ابریشم و پنبه مانند هستند. همه انواع این روسری با قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه در دسترس هستند. روسری‌های ویسکوز ارزان هستند. از این رو محبوبیت آنها بسیار افزایش می‌یابد.

روسری‌های ویسکوز در بسیاری از رنگ‌های زنده موجود هستند؛ زیرا رنگ کردن مواد بسیار آسان است. روسری‌های ویسکوز گزینه‌ای ایده‌آل برای جنس روسری هستند، اگر می‌خواهید از حسی مجلل لذت ببرید و با قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه از روسری استفاده کنید.

با این حال، استفاده از ویسکوز برای روسری دارای اشکالاتی است. ویسکوز دارای خاصیت کشش است و پس از کشش، شکل اولیه خود را به دست نمی‌آورد. ویسکوز پارچه ضعیفی است که وقتی خیس شود ضعیف‌تر می‌شود. این روسری رطوبت و روغن را از بدن جذب می‌کند و باعث ایجاد لکه‌هایی روی پارچه می‌شود. البته متاسفانه هنگامی که شما سعی می‌کنید لکه‌های روی روسری ویسکوز را درمان کنید، جای لکه‌گیری بر روی روسری باقی خواهد ماند. این پارچه هنوز هم پارچه رایجی است که در روسری استفاده می‌شود، زیرا دارای هزینه بسیار کم است و ظاهری مجلل و سلطنتی به شما می‌بخشد.

روسری ویسکوز

۱۰. روسری اکریلیک

روسری‌های اکریلیک بهتر است جایگزین روسری‌های پشمی شوند. این جنس روسری، برای لباس‌های غیررسمی ایده‌آل هستند. به‌عنوان‌مثال، وقتی برای دویدن صبحگاهی یا یک ملاقات غیررسمی با یک دوست صمیمی بیرون می‌روید. این روسری‌ها مانند پشم نرم هستند. این روسری‌ها همچنین ارزان هستند و برای افرادی که ممکن است به پشم حساسیت داشته باشند انتخاب ایده آلی خواهند بود.

روسری‌های اکریلیک از الیاف اکریلیک ساخته شده‌اند. از این رو بسیار سبک وزن هستند. روسری‌های اکریلیک به هیچ دستورالعمل مراقبت خاصی نیاز ندارند. آنها به‌طور کلی مقاوم در برابر لک و چروک هستند. روسری‌های اکریلیک از نظر نرمی و قابلیت تنفس به‌خوبی پشم نیستند، اما جایگزین مناسبی برای افرادی هستند که به دلیل شرایط پزشکی مانند آلرژی، نمی‌توانند از پشم استفاده کنند. شما می‌توانید یک روسری اکریلیک را دور گردن خود بپیچید، آن را به صورت گره‌ای ببندید یا آن را شل به دور شانه‌های خود بپیچید. آنها گرما و راحتی زیادی را برای شما فراهم می‌کنند و شکل خود را حفظ می‌کنند. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که اکریلیک و پشم، متریال مشابهی هستند. پشم یک ماده طبیعی است درحالی‌که، اکریلیک یک الیاف مصنوعی است، یعنی اکریلیک توسط انسان ساخته شده است.

۱۱. روسری آلپاکا

اگر فکر می‌کنید پشم گوسفند نرم‌ترین و گرم‌ترین الیاف کاملاً طبیعی است، می‌توانید روسری آلپاکا را امتحان کنید. این جنس روسری بسیار سبک و همچنین گرم‌تر از پشم گوسفند است. این روسری در لمس بسیار نرم و لوکس است. روسری آلپاکا می‌تواند به انتخابی ایده آل برای زمستان شما تبدیل شود. روسری‌های ساخته شده از آلپاکا ترکیبی منحصربه‌فرد از ویژگی‌ها دارند. اگرچه این گرم‌ترین پارچه ضد آب و هوا است که امروزه موجود است، اما در تابستان به شما احساس خنکی می‌دهد. این یکی از ویژگی‌های این جنس روسری است که آن را در صنعت نساجی بسیار محبوب کرده است. این روسری دارای یک ماده تنفسی و سبک وزن است که آن را برای پوشیدن در هر آب و هوایی مناسب می‌کند.

پارچه آلپاکا در برابر لکه، باد و آب مقاوم است. اگر در یک روز بادی یا یک روز بارانی به بیرون از منزل بروید، همیشه از شما محافظت می‌شود. مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا باران به پارچه آلپاکا نفوذ کند. علاوه‌براین، پارچه آلپاکا ضد حساسیت است. بنابراین اگر به پشم حساسیت دارید، روسری‌های آلپاکا می‌توانند به شما اجازه دهند از لطافت و گرمایی لذت ببرید که حتی بهتر از روسری پشمی است.

در نهایت، برخی از مهمترین ویژگی‌های روسری آلپاکا، دوام و استحکام است. این جنس شال و روسری، می‌تواند شکل اصلی خود را در مقایسه با سایر پارچه‌ها به‌راحتی حفظ کند. این روسری به قدری بادوام و محکم است که اگر صاحب یک روسری آلپاکا هستید، این روسری می‌تواند تا مدت‌های طولانی و برای نسل‌های آینده باقی بماند.

روسری آلپاکا

۱۲. روسری کتان

اضافه کردن روسری به لباس شما نشان می دهد که شما به لباس پوشیدنتان توجه می‌کنید. روسری کتان مخصوص فصل خاصی نیست. چه در تابستان، زمستان، پاییز یا بهار روسری‌های کتان یک لباس بسیار عالی هستند.

روسری‌ کتان را می‌توان در زمانی که هوا برای یک تاپ بدون آستین سرد و برای کت خیلی گرم است، استفاده کرد؛ زیرا آنها همان مقدار گرمای لازم را ارائه می‌دهند. یک روسری کتان می‌تواند فورا یک ظاهر رسمی را به یک روسری غیررسمی تبدیل کند. فرض کنید با دوستان خود تماس گرفته‌اید تا بعد از کار به آنها بپیوندید و یک قهوه بخورید. فقط با بستن یک شال کتانی به دور گردن، می‌توانید ظاهر اداری را به یک ظاهر کلاسیک عصرانه تبدیل کنید.

این جنس روسری بسیار سبک و نازک است؛ به‌طوری‌که حمل آنها را در کیف دستی شما امکان پذیر می‌کند. جدا از همه دلایلی که چرا حتما از روسری کتان استفاده کنید، یکی از مواردی که بیشتر به خاطر آن محبوب هستند، افزودن رنگی زیبا به لباس شما است. این روسری‌ها در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها در دسترس هستند. شما فقط با جفت کردن یک روسری کتان با تیپ خود، ظاهرتان را متعادل‌تر خواهید کرد.

۱۳. روسری ساتن

ساتن پارچه‌ای نرم است که از پلی استر یا ابریشم ساخته می‌شود. پارچه ساتن در ضخامت‌ها و اشکال متعدد موجود است. همچنین دارای ضخامت، وزن و انعطاف‌پذیری در انواع بسیار متفاوت است. ساتن برای مواقعی که می‌خواهید واقعاً لباس بپوشید پارچه‌ای براق است. برای مثال وقتی که به باشگاه می‌روید، روسری ساتن یک روسری بسیار مناسب خواهد بود. انواع روسری ساتن در بسیاری از رنگ‌های روشن و طرح‌های زنده موجود هستند.

نکته‌ای که در مورد این جنس روسری وجود دارد، این است که می‌توانند به لباس شما رنگ‌های بسیار مناسبی بدهند. اگر فکر می‌کنید لباس شما برای یک مهمانی خیلی کسل کننده است، کافی است یک روسری ساتن دور گردن خود بپیچید تا ظاهر خود را بسیار زیباتر کنید. این روسری‌ها می‌توانند از پوست و موهای شما در برابر رطوبت به‌خوبی محافظت کنند. استفاده منظم از روسری ساتن می‌تواند پوست و موهای شما را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان دهد. بسیاری از افراد سعی کرده‌اند با کلاه‌های ساتن بخوابند و تفاوت قابل توجهی در سلامت موهای خود گزارش کرده‌اند.

روسری ساتن

انواع روسری بر اساس کارکرد

اکثر مردم فکر می‌کنند که روسری‌ها برای پوشیدن در زمستان‌ها هستند یا در بسیاری از فرهنگ‌ها به عنوان روپوش استفاده می‌شوند. اما موارد استفاده از روسری چندان محدود نیست. روسری‌ها را می توان بر اساس جنس روسری و  عملکردی که در نظر گرفته شده است به چهار نوع تقسیم کرد. انواع روسری بر این اساس عبارتند از:

  1.  روسری سر
  2.  روسری گردن
  3. روسری‌های ساحلی روسری‌های زمستانی

۱. روسری سر

همانطور که از نام آن مشخص است، این جنس روسری برای پوشیدن روی سر است. این روسری را می‌توان برای حالت دادن، محافظت از مو در برابر نور خورشید و گرد و غبار، یا مانند بسیاری از کشورها، به عنوان یک نماد مذهبی پوشید. مواد رایج مورد استفاده برای روسری سر شامل کتان، پشمینه، ترمه، پارچه ابریشمی و پنبه است.

۲. روسری گردنی

روسری‌های گردن به عنوان زینت یا برای تزیین یک لباس دور گردن پیچیده می‌شوند. بسیاری از زنان و مردان با روسری گردن بسیار ساده‌تر به نظر می‌رسند. دختران جوان دوست دارند لباس‌های خود را با روسری‌های یقه فانتزی ست کنند زیرا تمام ظاهر را فانتزی و جذاب نشان می‌دهند. بسیاری از زنانی که به محل کار می‌روند اغلب با روسری گردن دیده می‌شوند، زیرا این این جنس روسری بر ظرافت و استایل آنها بسیار اضافه می‌کند.

۳. روسری‌های ساحلی

در نگاه اول، روسری‌های ساحلی واقعا شبیه روسری معمولی شما نیستند. این روسری‌ها بزرگ، سبک و روان هستند و به‌طور کلی به‌جای گردن یا شانه‌ها در اطراف کمر قرار می‌گیرند. با این حال، آنها بخشی از خانواده روسری هستند و بیشتر در هوای گرم پوشیده می‌شوند. همچنین می‌توان آن‌ها را برای معاشرت با دوستان یا فقط زمانی که برای پیاده‌روی بیرون می‌روید، بپوشید.

۴. روسری های زمستانی

روسری زمستانه از انواع جنس روسری هستند که در زمستان استفاده می‌شوند. آنها معمولاً از پشم، آلپاکا و مواد گرم مشابه ساخته می‌شوند تا در هوای سردتر، افراد را گرم نگه دارند و از سرمای زیاد حفظ کنند.

انواع روسری بر اساس طرح

روسری‌ها را نیز می‌توان بر اساس طرح‌های‌شان تقسیم بندی کرد. روسری‌ها را می‌توان با دست، چاپ روسری بلوک، رنگ آمیزی، تزیین، گلدوزی، مهره یا توری رنگ کرد. وقتی از انواع روسری بر اساس طرح صحبت می‌کنیم، روسری‌های رنگ شده رایج‌ترین انواع روسری هستند. با این حال، روسری‌های تزیین شده و گل دوزی شده، روسری‌های محبوب برای کارکردهای رسمی هستند.

فقط زنان نیستند که روسری می‌پوشند. مردان همچنین دوست دارند لباس‌های خود را با روسری مناسب ست کنند و از جنس روسری مناسب استفاده کنند. دستمال گردن و کراوات یکی از ابزارهای بسیار ضروری برای لباس‌های رسمی مردانه است. مهم نیست که چه نوع روسری را انتخاب می‌کنید، روسری بخشی جدایی ناپذیر از هر لباسی است. روسری‌ها نه تنها به منظور گرم نگه داشتن شما در هوای سرد عمل می کنند، بلکه یک ابزار بسیار عالی برای ست کردن هر لباسی هستند. شما می‌توانید به سادگی یک روسری بپوشید تا ظاهر خود را تغییر دهید!

خرید روسری و شال

در این جا سعی کردیم شما را با مهمترین انواع جنس روسری و جنس شال موجود در بازار آشنا کنیم؛ تا بتوانید بهترین خرید را از روسری‌ها و شال‌های موجود در بازار انتخاب کنید و از پوشش خود و اطرافیان بیشترین لذت را ببرید. فروشگاه بانک روسری این امکان را برای شما فراهم کرده است که بهترین جنس شال و روسری را با طرح‌ها  و رنگ‌های مختلف تهیه کنید و پوشش بسیار مناسبی داشته باشید. برای خرید روسری و یا خرید شال یا خرید روسری زمستانی می‌توانید سفارشات مورد نظر خود را در بانک روسری ثبت کنید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۱۵ میانگین: ۳.۱]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری