۰

از مجموعه زن حقیقی ۱۹۸۶ تا پوشاک اسلامی ۲۰۱۶

بازدید 600

دولچه اند گابانا از برند های نوپا و بسیار موفق دنیای مد به شمار می آید. ستون اول نام این برند یعنی دومنیکو دولچه (Domenico Dolce) در ۱۳ سپتامبر ۱۹۵۸ میلادی در شهر پولیتزی جنروسا (Polizzi Generosa) ایتالیا دیده به جهان گشود. خانواده ی او یک کسب و کار پوشاک کوچک را اداره می کردند و دومنیکو نیز از همان اوان کودکی در آنجا مشغول به کار بود.

ستون دوم آن، استفاونو گابانا (Stefano Gabbana) در ۱۴ نوامبر ۱۹۶۲ در میلان (Milan) ایتالیا متولد شد. وی آموخته های خود را در رشته ی طراحی (گرافیک) پیگیری کرد اما دیری نپایید که علایق خود را وابسته به دنیای مد جستجو کرد و به این زمینه روی آورد. این دو، مدتی به عنوان دستیار طراح مشغول به کار بودند. چندی بعد نام تجاری دولچه اند گابانا (Dolce & Gabbana) از ترکیب نام آن ها جوانه زد.

دولچه اند گابانادر سال ۱۹۸۵ به عنوان بخشی از یک گروه استعدادهای جوان دولچه اند گابانا اولین نمایش مد خود را در معرض دید عموم گذاشت. شرکت آن ها در این نمایش به دنبال دعوت بِپِه مادِنِز (Beppe Modenese) یکی از مروجان عرصه ی مد صورت گرفت.

روند تاخت و تاز دولچه اند گابانا

در سال ۱۹۸۶ بود که آن ها اولین مجموعه ی مد خود را با نام «Real Women» به معنای زن حقیقی معرفی کردند. این روند ادامه داشت و در سال ۱۹۸۷ خط تولید لباس بافتنی و سپس در سال ۱۹۸۹ خط تولید لباس ساحلی خود را راه اندازی کردند. ابتدای سال ۱۹۸۸ در یک کارگاه متعلق به خانواده ی دومنیکو اولین خط تولید پوشاک آماده ی خود را افتتاح کردند. در ادامه ی روند موفقیت های این برند و در سال ۱۹۹۰ اولین پوشاک آقایان نیز تحت عنوان برند دولچه اند گابانا روانه ی بازار شد.

تفاوت دولچه اند گابانا با دی اَند جی (D&G)

دولچه اند گابانا

در سال ۱۹۹۴ آن ها نام تجاری D&G را با الهام از سبک مد خیابانی و شیوه ای جوان پسندانه و البته با هزینه ای پایین تر پدید آوردند. وظیفه تولید و توزیع لباس های این خط تولید بر عهده ی شرکت ایتیِرِه (Ittierre) بود. بنابراین لباس هایی که با برند D&G در بازار مشاهده می کنید، ساخت شرکت اصلی دولچه اند گابانا نیست. شرکت ایتیره وظیفه ی ساخت آنها را (البته با بهترین کیفیت ممکن و تحت استانداردهای قابل قبول شرکت مادر) بر عهده دارد.

راه اندازی خط تولید عطر و عینک

عینک دی اند جی

این شرکت ایتالیایی ورود خود را به دنیای عطر در سال ۱۹۹۲ با برندهای Dolce & Gabbana Perfume و Dolce & Gabbana Men جشن گرفت. یکی از تبلیغ های عطر شرکت به کارگردانی جوزپه تورناتوره (Giuseppe Tornatore)، کارگردان مشهور و صاحب سبک ایتالیایی ساخته شد. سپس دولچه و گابانا در یکی از مشهورترین فیلم های تورناتوره با عنوان «The Star Maker» ایفای نقش کردند و به همین واسطه رابطه ی خوبی بین آن ها به وجود آمد. چندی بعد در سال ۱۹۹۶ خط تولید عینک آنها با علائم تجاری Dolce & Gabbana و D&G نیز راه اندازی شد.

توسعه و رونق کسب و کار

فروشگاه دولچه اند گابانا

در سال ۱۹۹۶ همزمان با سالگرد ۱۰ سالگی شرکت، کتاب ۱۰ سال با دولچه اند گابانا (Ten Years of Dolce & Gabbana) را منتشر کردند. این کتاب شامل مهم ترین تصاویر و متن های تبلیغاتی آن ها بود.

در سال ۱۹۹۹ بخش D&G Junior راه اندازی شد که شامل مجموعه ی کودکان می شد. این مجموعه برای اولین بار در صحنه مد Pitti Bimbo در شهر فلورانس (Florence) ایتالیا به نمایش درآمد.

در سال ۲۰۰۳ جدیدترین فروشگاه خود را که شامل ۳ طبقه می شد در خیابان کورسو ونیز (Corso Venezia) میلان افتتاح نمودند. این فروشگاه امکانات فوق العاده ای در بطن خود داشت.

سبک دولچه اند گابانا

دولچه اند گابانا

دولچه اند گابانا مبدع سبک خاص مدیترانه ای هستند. این سبک در آثار سینمایی همچون پلنگ (The Leopard) که در سال ۱۹۶۳ توسط لوکینو ویسکونتی (Luchino Visconti) ساخته شد ریشه دارد. همچنین الهام بخش طرح های زنانه آن ها هنرپیشه های نامداری همچون آنا مانیانی (Anna Magnani)، سوفیا لورن (Sophia Loren)، کلودیا کاردیناله (Claudia Cardinale) و استفانیا ساندرلی (Stefania Sandrelli)  بودند. طرح های این برند را در آن زمان ساختارشکن و جدید می توان یافت. ساختارشکن به این معنا که از چهارچوب های همیشگی خارج و طرح های جدید و مبدعانه ای در سر می پروراند. اما این ساختارشکنی هیچ گاه «مذهب و خانواده» را که سرلوحه ی طرح های آن زمان دولچه اند گابانا بودند کنار نگذاشت.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری